Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Sociálne siete neslúžia len na zábavu

Každý biznis či firma by dnes určite nemala opomenúť pôsobenie na sociálnych sieťach. Pre mnohé biznisy je to pevný základ pre ich podnikanie. Avšak aj marketingu na sociálnych sieťach, treba venovať patričný čas. Ak mu venujete dostatok času a námahy, výsledky na seba nenechajú dlho čakať.

Na sociálnych sieťach ide hlavne o váš prezentačný priestor. Môžete sa na ne pozerať ako na reklamný priestor, ktorý vám niekto ponúkol úplne zadarmo. Môžete tu inzerovať koľko len chcete, kedy chcete a dokonca získať okamžitú spätnú väzbu. Čo si viac priať!

Čo vlastne uverejňovať na firemnom účte?

Je to váš priestor, zamyslite sa, možnosti máte otvorené. Na sociálnych sieťach je perfektné to, že môžete uverejňovať príspevky aj viackrát za deň, v čase kedy uznáte za vhodné.

No ale čo tam každý deň pridávať? Čokoľvek. Samozrejme čokoľvek, čo sa týka vášho biznisu. Postujte o vašich produktoch, o novinkách, o zaujímavostiach pri výrobe produktov. To nie je však všetko.

Kľudne predstavte ľudom vašu firmu, vašich zamestnancov, vaše hodnoty, poprípade ako prebieha deň u vás vo firme z pohľadu rôznych pozícií, napíšte, ako ste si užili vianočný večierok, alebo pridajte odkaz na váš nový článok na blogu.

Ak spoznáte svoju cieľovú skupinu, budete presnejšie vedieť, čo by ich zaujímalo a ako im môžete príspevky prispôsobiť. O tom si ale povieme viac v ďalšom bode. Príspevky môžu mať rôznu podobu, či už z grafickej alebo kreatívnej stránky.

Vyskúšajte ABC príspevky

Malý rozpočet – vysoká úspešnosť. Takto by sa dali charakterizovať ABC príspevky. Princíp tejto ABC grafiky je, že ľudom dávame na výber medzi viacerými možnosťami. Tieto možnosti na obrázku označte písmenkami alebo číslami. Takto ľudí podujmete ku komunikácií s vami, komentovaniu príspevku alebo prípadnému zdieľaniu.

Súťaž nikdy nie je tabu

Usporiadajte súťaž na vašej sociálnej sieti. Ľudia mali vždy radi súťaže a vyzerá to tak, že vždy aj budú mať radi. Nerobte si starosti s veľmi hodnotnou výhrou, ľudia radi vyhrajú aj menšie ceny a zapojenie sa do takýchto súťaží je taktiež vysoké. Súťažné príspevky majú silný organický dosah (to znamená, že ich ľudia radi sami šíria ďalej).

Sledujte svoju konkurenciu

Skôr ako začnete s uverejňovaním príspevkov na vašej stránke na sociálnej sieti, inšpirujte sa obsahom, ktorý vaša zdieľa alebo vytvára vaša konkurencia. Odsledujte si, s akým typom príspevkov sa im darí zaujať a ktoré príspevky majú najväčšiu interakciu publika (shary alebo lajky). Potom vytvorte vy sami niečo podobné.

Zachovajte si jednotnosť príspevkov

Vašej komunikácií by ste mali dať jednotný vizuál, a takpovediac šmrnc. Zamyslite sa aj nad komunikáciou, či budete svojim sledovateľom vykať alebo tykať. Či budete používať v komunikácií emotikony, v textoch zdrobneniny či budete vystupovať uvoľnenejšie alebo seriózne. Určte si taktiež vizuálnu identitu a snažte sa ju v každom príspevku zachovať. Do obrázkov pridávajte logo vašej firmy. Najlepšie je ak váš grafik určí vizuál, vytvorí šablónu, ktorá sa potom v príspevkoch bude používať. Ak ste na biznis sami a takpovediac ste si grafikom, kreatívcom či šéfom sami, použite niektorý z grafických  nástrojov, ktoré sú úplne zadarmo a ich ovládanie je veľmi jednoduché a intuitívne. Na začiatok môžete využiť Canvu.

Ak by ste mali profil na viacerých sociálnych sieťach myslite aj tu na zachovanie jednotnosti s ostatnými vašimi profilmi. Pozor na pridávanie obrázkových príspevkov, myslite na to, že každý musíte prispôsobiť požiadavkám konkrétnej sociálnej siete.

Cieľ príspevkov

Každý príspevok na sociálnu sieť musí dopredu poznať svoj cieľ, teda prečo príspevok vznikol a čo ním chcete dosiahnuť. Ciele príspevkov môžu byť rôzne. Môže to byť napríklad, že chcete, aby ľudia vedeli o vašom novom produkte, aby navštívili vaše webové stránky alebo chcete vašich sledovateľov podnietiť k diskusii či zdieľaniu príspevku. Podľa cieľu príspevku voľte text, formát a vizuál príspevku.

Počúvajte, poznajte a rozmýšľajte ako vaša cieľovka

Tento bod som už trocha načrtla v prvom odstavci. Musíte poznať ľudí, na ktorých cielite svoje produkty, služby, čiže aj príspevky na sociálnych sieťach. Spoznajte ich a naučte sa rozmýšľať ako oni. Iba takto budete skutočne vedieť, čo vašich fanúšikov zaujíma, aké problémy riešia a tým pádom, aké príspevky na sociálnych sieťach by privítali. Zistite si ich preferencie a vyskladajte príspevky, tak aby ste zaujali a zabavili svoje publikum. Myslite na to, že ľudia sa na sociálne siete chodia hlavne zabávať, oddýchnuť si, takže nepreháňajte to s biznis príspevkami, priamym predajom, ktoré práve tu ľudia naozaj nehľadajú.

Plánujte, plánujte a ešte raz plánujte

Základ základov, čo sa týka sociálnych sietí. Naozaj, plánovanie príspevkov na sociálne siete netreba zanedbať. Po prvé vytvoríte si tak dostatok času na prípravu kvalitného obsahu a na druhej strane komunikáciu krásne dokážete prispôsobiť vašej zvolenej stratégií, či už kreatívou, textami alebo grafikou. Skvelým nástrojom, ktorý sa dá využiť aj v bezplatnej verzii je Buffer. Môžete cez neho naplánovať mesiace príspevkov, v čase v ktorom chcete vy a prispôsobovať tieto príspevky aj danej situácií či v prípade zmien.

Z vlastnej skúsenosti vám môžem povedať, že na konci mesiaca budete radi, že ste si príspevky naplánovali a nemusíte stále sledovať a premýšľať, čo by bolo dobré na tie sociálne siete pridať. Tento čas tak radšej venujte komunikácií s vašimi fanúšikmi.

Autor článku

Martina Lacková

Martina Lacková

Venujem sa online marketingu. Moja srdcovka sú sociálne siete a copywriting. Rada trávim čas s priateľmi, no nie je nič lepšie, ako si zabehať alebo zažiť poriadny CrossFit tréning.

Podobné články

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech 2

Čítať viac

Prečo je dôležitý SEO audit web stránky a čo by mal obsahovať?

Čítať viac

10 spôsobov ako pomocou SEO zvýšiť návštevnosť web stránky

Čítať viac

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech

Čítať viac

Poznáte benefity profesionálneho copywritingu pre váš biznis?

Čítať viac

Všetko, čo by ste ako začiatočník mali vedieť o kľúčových slovách

Čítať viac