Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech 2

Dnes tu máme pokračovanie témy „Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech“, a tak si predstavíme ďalšie marketingové kanály, ktoré by ste pre svoje online podnikanie určite nemali opomenúť.

Ak ste nečítali prvú časť článku, kliknite tu a dozviete sa základy o využití marketingových kanálov, bez ktorých je v dnešnej dobe preraziť vo svete online marketingu, iba veľmi ťažké. Berte ich ako pevný základ vášho podnikania na internete, pomocou ktorého sa vám otvorí brána k vašej cieľovej skupine, vašim potenciálnym zákazníkom.

Takže aké sú tie marketingové kanály, ktoré netreba opomenúť? Poďme na to.

Sociálne siete

Komunikačná platforma, ktorá slúži na vzájomné prepojenie sa ľudí. Druhov sociálnych sietí existuje už niekoľko a líšia sa od seba svojím zameraním, popularitou, funkcionalitou a inými možnosťami. Majú však spoločnú myšlienku, a to šírenie myšlienok, fotografií, videí, rôznych udalostí, odkazov či iného od používateľa ostatným používateľom.

Keďže sú dnes sociálne siete a ich využívanie veľmi obľúbené a rozšírené po celom svete, predstavujú tak veľmi silný nástroj na podporu a rozšírenie práve online podnikania.

Na sociálnych sieťach, v rámci vášho podnikania, môžete komunikovať najmä:

  • Základné informácie o vašej značke.
  • Informácie o vašich produktoch.
  • Všetky aktuálne novinky o vašich produktoch a podnikaní.
  • Návody na použitie k vašim výrobkom.
  • Recenzie vašich spokojných zákazníkov.
  • Môžete vykonávať prieskumy rôzneho druhu medzi vašimi spotrebiteľmi.
  • Uverejňovať zaujímavé fotky, koláže, videá.
  • Vtipné príspevky k vašej oblasti podnikania (ľudia chodia na sociálne siete hlavne za zábavou, a tak je podstatné im podávať informácie hlavne zábavným a uvoľneným spôsobom).

Na komunikáciu ohľadne vášho online podnikania s vašimi zákazníkmi či potencionálnymi zákazníkmi si vytvorte vlastný profil firmy, business profil alebo skupinu na danej sociálnej sieti. Takto sa vám bude aj s profilom alebo skupinou pracovať ľahšie, budete mať prístup k väčším dátam ako by tomu bolo pri vlastnom osobnom profile.

Využívaním sociálnych sietí  a pravidelnou komunikáciou s používateľmi je možné dosiahnuť týchto cieľov:

  • Budovanie si dobrého mena medzi zákazníkmi – PR.
  • Vytvorenie si vzťahu so zákazníkmi.
  • Vytvorenie si komunity ľudí, ktorí budú priaznivcami vášho podnikania.
  • Komunikácia so zákazníkmi.
  • Získavanie recenzií na vaše produkty.
  • Základné informácie o vašich priaznivcoch a zákazníkoch.
  • Zadarmo priestor na komunikáciu so zákazníkmi a potencionálnymi zákazníkmi.
  • Reklamné kampane s presným cielením.
  • Zlepšenie vášho SEO.
  • Zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok.
  • Zvýšenie autority vašej značky.
  • Zvýšenie lojality vašej značky.
  • Zvýšenie zákazníckej spokojnosti.

Marketing na sociálnych sieťach musí mať však správne nastavenú stratégiu. Taktiež neočakávajte okamžité výsledky a venujte sa komunikácií so svojimi zákazníkmi pravidelne. Považujte ich za dôležitý doplnok k ostatným formám online marketingu a doplnok celého vášho online marketingového plánu.

Email marketing

Jednoducho povedané spôsob online marketingu, ktorý využíva elektronickú poštu. Predstavuje jeden z najjednoduchších spôsobov, ako osloviť vašu cieľovú skupinu, či už existujúcich alebo potencionálnych zákazníkov.

Cieľom email marketingu je teda budovanie vzťahu so zákazníkmi, novými alebo stálymi, zvýšenie ich lojality a taktiež ich motivácia k opakovanému nákupu.

Email marketing pozostáva teda z emailov s rôznym obsahom o vašom podnikaní, akcie na váš tovar, newslettre, proste čokoľvek s čím sa chcete so svojimi zákazníkmi podeliť. Píšte pútavo a v skratke bez zdĺhavých zbytočností!

Email marketing má niekoľko výhod:

  • Email má každý, rozšírený je medzi všetky vekové kategórie
  • Nízke náklady
  • Relevantné cieľové publikum
  • Vysoká návratnosť
  • Veľa podporných programov ( veľakrát zadarmo s menšími obmedzeniami)
  • Programy poskytujú presné vyhodnocovanie vašich emailových kampaní

Opäť je veľmi dôležité zvoliť správnu stratégiu email marketingu a komunikovať s vašim publikom pravidelne. Nepredávajte ale snažte sa poskytnúť informácie pútavo, použiť napr. storytelling alebo viacero obrázkov. Nezabúdajte do mailov umiestňovať klikateľné linky s odkazom práve tam, kam chcete zákazníkov nasmerovať.

PR – PUBLIC RELATION

Public relation predstavujú vzťahy s verejnosťou a keďže sa bavíme o online marketingu, vzťahy s verejnosťou na internete. PR podporuje vašu značku, produkt, firmu s cieľom zvýšiť predaj a publicitu. Je to teda zvyšovanie povedomia o značke prostredníctvom online kanálov.

PR v online marketingu sa venuje týmto oblastiam:

  • Budovanie a udržovanie vzťahov s online médiami.
  • Publicita produktov – propagácia online (sociálne sieťe, blogy).
  • Firemná komunikácia.
  • Budovanie image firmy a jej prezentácia.

Dnes je rozšírená v rámci PR spolupráca medzi firmami a blogermi. Ide o to, že firma si vyberie blogera alebo niekoľko blogerov, s ktorými podpíše spoluprácu. Bloger tak prezentuje značku, produkty vo svojich článkoch, príspevkoch či videách, ktoré zdieľa s komunitou, ktorá ho sleduje. Môže ísť aj o krátkodobé spolupráce, kedy bloger napíše recenziu o vašich produktoch buď ako platený príspevok alebo ktoré mu za oplátku darujete prípadne poskytnete na určitý čas.

Nezáleží na tom, čo predávate, stačí nájsť iba vhodného blogera, s vhodným zameraním. Je to činnosť, pomocou ktorej spoločnosti ovplyvňujú vnímanie svojej značky verejnosťou, získavajú spätnú väzbu na svoje produkty a podporujú tak aj rast povedomia o značke prostredníctvom internetu.

Môžete využiť aj stratégiu tvorby PR článkov. Cieľom takéhoto typu článku je zasiahnuť alebo osloviť užívateľov cieľovej skupiny. Preto je podstatné umiestniť takýto typ článku na tematicky príbuzné weby alebo magazíny. Môžete do nich vložiť odkazy, ktoré majú slúžiť na zvýšenie konverzií vašich čitateľov. Čiže v článku sa čitatelia dozvedia o skvelom produkte a na konci tohto článku nájdu aj odkaz, kde je možné si ho okamžite zakúpiť. Na práve napísanie takéhoto typu článku môžete využívať služby rôznych blogerov.

PR články vám pomôžu:

  • Zvýšiť vašu reputáciu.
  • Zlepšenie SEO.
  • Získanie nových zákazníkov.
  • Zvýšenie návštevnosti vášho webu

Sme na konci základných marketingových kanálov, ktoré by mali byť súčasťou každého online podnikania. Ak by ste mali otázky alebo by ste potrebovali poradiť s danými marketingovými kanálmi, nastaviť správnu online stratégiu, radi vám pomôžeme. Sme tu pre vás či už priamo na maily alebo na sociálnych sieťach.

Autor článku

Martina Lacková

Martina Lacková

Venujem sa online marketingu. Moja srdcovka sú sociálne siete a copywriting. Rada trávim čas s priateľmi, no nie je nič lepšie, ako si zabehať alebo zažiť poriadny CrossFit tréning.

Podobné články

SEO trendy roku 2019

Čítať viac

Prečo je dôležitý SEO audit web stránky a čo by mal obsahovať?

Čítať viac

10 spôsobov ako pomocou SEO zvýšiť návštevnosť web stránky

Čítať viac

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech

Čítať viac

Poznáte benefity profesionálneho copywritingu pre váš biznis?

Čítať viac

Všetko, čo by ste ako začiatočník mali vedieť o kľúčových slovách

Čítať viac