10 spôsobov ako pomocou SEO zvýšiť návštevnosť web stránky
Prinášame vám 10 základných spôsobov ako využiť SEO vo svoj prospech. Jednoduché rady vhodné pre každého, kto chce naplno SEO optimalizáciu využiť vo svoj prospech.
1. Titulok
Začneme tým najefektívnejším SEO ukazovateľom. Tento titul mu patrí aj vďaka tomu, že je jedným z mála ukazovateľov, ktoré vplývajú na ľudí pri rozhodovaní či kliknúť alebo nie. Pri navrhovaní titulku sa držte zopár pravidiel.
- V titulku použite kľúčové slovo (viac o kľúčových slovách v 6. a 7. bode článku)
- Výstižný výraz, čo najbližšie možnému hľadanému výrazu
- Snažte sa ihneď upútať
- Z pohľadu copywritingu, titulok navrhnite, tak aby bol zaujímavý a funkčný. Inšpirujte sa u konkurencie.
2. Meta popisok
Pokračovať budeme ďalším ukazovateľom, ktorý priamo ovplyvňuje ľudí pri vyhľadávaní. Anglickým názvom „meta description“ a nájdete ho pod spomínaným „titulkom“. V roku 2018 bola odporúčaná dĺžka meta popisku od 135 do 160 znakov. Všetko čo napíšete naviac, bohužiaľ nikto neuvidí. V popisku použite, ako inak kľúčové slová, ktoré sa podľa vás čo najviac hodia k vyhľadávanému výrazu. Kľúčové slová odporúčam písať boldom. Odporúčam vždy meta popisky vypĺňať, pretože ak nie sú napísané, Google je šikovný a sám si dosadí z vašej stránky, čo uzná za vhodné. A verte mi väčšinou to nie je to, čo by ste vybrali vy, aby ste potenciálnych návštevníkov oslovili.
3. URL adresa
Používate WordPress? Tak viete, že URL sa automaticky vytvorí z nadpisu článku. Ak by ste na nej niečo chceli zmeniť, kľudne tak môžete spraviť v nastaveniach. Môžete vytvoriť ako dlhšiu tak aj kratšiu URL adresu, no odporúčanie je okolo 6 slov. V URL použite vždy slová, ktoré sa viažu k článku, nadpisu alebo meno produktu.
4. Nadpisy
Čo je veľmi ľahké si všimnúť, čo sa týka nadpisov, je, že nadpisy sú tzv. magnet pozornosti návštevníka. Dobrý nadpis by ste mali tvoriť aspoň tak dlho, ako celý článok. Veď nadpis dáva šmrnc a návštevník sa s ním stretne ako s prvým, preto ho musí zaujať natoľko aby klikol. Vytvorte si niekoľko nadpisov a potom vyberte ten najlepší. Ako inak dbajte na používanie kľúčových slov. Ako napísať kvalitný SEO článok a nie len nadpis zistíte tu.
5. Podnadpisy
Nie sú dôležité len nadpisy H2 ale aj podnadpisy H3 či dokonca H4. Je to jednoduché, zase stačí používať kľúčové slová a snažiť sa zaujať čitateľa. Nadpisy a podnadpisy majú aj estetickú formu a to, že robia text prehľadnejším pre čitateľov.
6. Kľúčové slová
Kľúčové slová so sebou prinášajú niekoľko využití. Hlavý význam je, že kľúčová slová, sú slová, ktoré opisujú obsah web stránky. Pomocou kľúčových slov, Google hľadá na vašej web stránke a hodností jej obsah. Jednoducho povedané, vďaka nim vie o čom vaša stánka je. Ak chcete o kľúčových slovách vedieť viac, či ako kľúčové slová plánovať, odporúčam tento článok.
7. Long tail kľúčové slová
Keď už sme pri kľúčových slovách, musím spomenúť taktiež long tail kľúčové slová. Ide o slová, ktoré sú kľúčovými slovami ale sú dlhšie a špecifickejšie. Napíklad, máme kľúčové slovo „iPhone“. Long tail kľúčové slovo bude „iPhone X predaj Bratislava“. Takéto kľúčové slovo nie je tak často vyhľadávané, ako jednoduché kľúčové slovo „iPhone“, ale má omnoho menšiu konkurenciu a ľudia, čo takého kľúčové slovo vyhľadávajú presne vedia, čo chcú a je pravdepodobnejšie, že predáte.
8. Vnútorné prelinkovanie
Ďalšia dôležitá vec, ktorú mnohí podceňujú. Vnútorné prelinkovanie bude slúžiť vašim návštevníkom, aby sa dostali k relevantným informáciám, prečítali si ďalšie vaše články, strávili dlhší čas na vašej web stránke a zároveň tak posilnite svoje pozície vo vyhľadávači na dané kľúčové slová. (Ak sa články zaoberajú podobnou témou a obsahujú rovnaké kľúčové slová).
9. Responzívny dizajn stránky
Viete o čo ide? Responzívny dizajn je čoraz dôležitejší a predstavuje schopnosť vašej web stránky sa prispôsobiť podľa toho, na akom zariadení a v akom rozlíšení si stránku prehliadate. Nemať dnes túto optimalizáciu vášho webu, sa naozaj nevypláca. Ľudia sú netrpezliví. A ak ide o prehliadanie na mobiloch alebo tabletoch, platí to dvojnásobne.
10. Optimalizácia pre návštevníkov
Prvé pravidlo: Používajte kľúčové slová. Druhé pravidlo: Kľúčové slová používajte s rozumom. Všetko treba robiť s mierou. SEO je založené na kľúčových slovách, no všetkého veľa škodí. Ak je kľúčové slovo používané aj niekoľkokrát vo vete, nie je to pre čitateľa lákavé. Vyhľadávače dnes už veľmi výrazne riešia pohľad návštevníka na stránku. Takže umelo spamovať obsah kľúčovými slovami sa vám neoplatí. Vyhľadávače na stránke pozerajú aj na okamžitý odchod zo stránky (bounce rate), čiže koľko času návštevníci na vašej stránke priemerne strávia.
Ak vás zaujímajú ďalšie spôsoby ako zvýšiť návštevnosť vašej stránky odporúčam články, ktoré nájdete tu a tu.