Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Nástroje pre lepší obsahový marketing

Jedným zo základov úspechu na internete je tvorba a šírenie kvalitného obsahu. Stratégia tvorby a publikovania obsahu dnes spadá pod jeden názov, Obsahový marketing. Ak chcete vedieť viac o dôležitosti obsahovej stratégie a ako ju správe využiť aj pre svoj web, odporúčam tento článok.

Dôležitosť využitia a stratégie obsahového marketingu, dnes už pochopilo mnoho firiem, a tak obsahu na internete pribúda stále viac a viac. Zaujať teda dokážete publikovaním kvality, hodnotných článkov plných informácií, nápaditých tém, zaujímavým spracovaním a pridanou hodnotou pre čitateľa. Ako kvalitu obsahu dosiahnuť? K svojej nápaditosti, kreativite, skúsenostiam pridajte používanie online nástrojov a váš vyprodukovaný obsah môže zožať úspechy.

Na uľahčenie, často krát náročnej produkcie článkov, skúste využiť týchto 10 nástrojov pre obsahový marketing.

Zápisník drahocenných nápadov

Situácie, kedy sa človek práve nenachádza pri svojom notebooku, nemá po ruke pero ale v hlave skvelý nápad, či inšpiráciu, pozná asi každý. Nápady niekedy prídu v neočakávanej chvíli, na ktoré musíte byť ako tvorcovia kreatívneho a zaujímavého obsahu, pripravení. Určite tak odporúčam do telefónu inštalovať aplikáciu na zapisovanie myšlienok či nápadov. Vyskúšajte aplikáciu Moje poznámky. Na stiahnutie je v Google play, úplne zdarma. Ponúka usporiadanie poznámok v priečinkoch, export myšlienok do textového súboru a HTML či zámok na aplikáciu pre bezpečnosť vašich myšlienok. Aplikáciu môžete využiť ako poznámkový blok, zápisník, denník alebo diár.

Skvelou voľbou je taktiež aplikácia Keep - poznámky a zoznamy, priamo od Google. Rýchlo zachyťte, na čo myslíte, a nechajte si na správnom mieste alebo v správny čas odoslať pripomenutie. Nahovorte si za pochodu hlasové pripomenutie a nechajte si ho automaticky zapísať. Odfoťte plagát, bloček alebo dokument a vo vyhľadávaní si ho neskôr jednoducho usporiadajte alebo nájdite.

Generátor nápadov obsahu

Nápady na tvorbu článkov sa míňajú? Múza neprichádza? Nič sa nedeje. Využite Blog Ideas Generator od HubSpot. Napíšte 1-5 slov a generátor nápadov vám okamžite vypľuje možnosti na váš ďalší content. Nástroj funguje v angličtine, preto si na svoje počiatočné slová nájdite preklad a generátor sa postará o 5 návrhov pre váš obsah. Ak by ste mali záujem a viac vygenerovaných tém, musíte sa do nástroja prihlásiť, no skvelé na tom je to, že je stále úplne zdarma. Stojí to za to! Ukáže vám ďalších 250 tém pre vaše budúce články.

Google študovňa plná informácií

Ak chcete byť naozajstní frajeri v poskytovaných informáciách prostredníctvom generovaného obsahu, musíte hľadať inde ako ostatní. Poznáte Google študovňu? Je to vyhľadávač, klasicky ako Google, no tento prináša špecifické informácie z vedeckých štúdií a kníh. Dnes sú články doplnené dôveryhodnými informáciami z najnovších štúdií v kurze, takže Google študovňa sa musí stať vašim každodenným útočiskom pri hľadaní podkladov pre váš blog. Po zadaní výrazu nájdete na ľavom boku tlačítko" vytvoriť upozornenie", pomocou ktorého si nastavíte odosielanie upozornení na vyhľadávaný dopyt priamo na váš email.

google studovna nastroj obsahovy marketing

BuzzSumo, expert na vaše publikum

Ak si s inšpiráciou na nové články neviete dať rady alebo hľadáte ďalšiu a ďalšiu inšpiráciu, BuzzSumo sa stane vaším obľúbeným nástrojom obsahového marketingu. Zadajte tému, o ktorú máte záujem a BuzzSumo vám ukáže tie najlepšie články podľa úspešnosti na sociálnych sieťach. Uvidíte tak, či daná téma má odozvu medzi ľuďmi, či je zdieľaná a lajkovaná.

Buzzsumo obsahový marketing

 

Vytváranie myšlienkových máp

Vytváranie myšlienkových máp je veľmi obľúbeným spôsobom na prepojenie myšlienok vychádzajúcich z jednej hlavnej. Na začiatku si zvolíte jednu nosnú myšlienku a ďalej pomocou kreativity a logického myslenia myšlienku ďalej rozvíjate. Klasickým spôsobom je používanie papiera a pera, no vy si môžete tento proces uľahčiť pomocou nástroja Xmind. Využitie myšlienkových máp je nevyčerpateľné, pretože ich môžete aplikovať na akýkoľvek problém, tvorbu stratégie či článkov.

myslienkova mapa

Google Alerts, detektív kľúčových slov

Nenechajte si ujsť všetky novinky týkajúce sa kľúčových slov, ktoré vás zaujímajú. V Google Alerts si nastavíte kľúčové slová, ktoré máte záujem sledovať a Google vám bude pravidelne posielať články alebo weby, kde boli takéto slová použité.

Hamingway, pomoc všetkým spisovateľom

Hamingway predstavuje nástroj, ktorý vám pomôže sprehľadniť text, ktorý ste napísali tak, aby bol zrozumiteľnejší a jednoduchší na čítanie. Skopírujte váš článok do Hamingwaya a ten vám automaticky vyznačí dlhé vety, ktoré by ste pravdepodobne mali skrátiť. Ak píšete v angličtine, tento nástroj vám pomôže aj pri ďalších komplikáciách. V slovenčine má však len obmedzené využitie.

Canva, majster dizajnu

Asi každý tvorca obsahu z času na čas potrebuje doplniť svoje myšlienky pútavými obrázkami. Naneštastie fotobanky neponúkajú vždy fotku či obrázok, aký práve potrebujeme a tak nám neostáva nič iné, ako zahrať sa na grafika. Nástroj Canva je pomocník pri tvorbe grafiky či už pre váš obsah, alebo príspevky na sociálne siete. Pomôže vám aj pri tvorbe plagátu, životopisu, e-booku či iných. Ponúka šablóny na vytvorenie obrovského množstva grafického materiálu, takže Canva je jeden z najlepších pomocníkov pre obsahový marketing. Musím podotknúť, že ide naozaj o jednoduché ovládanie a prácu v Canve zvládne naozaj každý.

nástroj obsahového marketingu canva

Mailchimp, najlepší emailový pomocník

Mailchimp je nástroj s veľkým počtom funkcií. Primárne je však používaný na mailovú komunikáciu s vaším publikom. Ak máte zoznam užívateľov, ktorý by pravidelne privítali upozornenia o novom obsahu či čokoľvek iné, Mailchimp naozaj odporúčam. Nástroj je zadarmo až do výšky 2000 emailov vo vašom zozname. Umožňuje pozorovať metriky odoslaných mailov, percentá úspešnosti a otvorenia. Vyskúšať môžete aj A/B testing.

Buffer, priateľ sociálnych sietí

Využívate sociálne siete na šírenie svojho obsahu? Byť vždy pripravení práve v hodinu kedy chcete postovať, sa nie vždy podarí. Na to však slúžia plánovacie nástroje. Jedným z nich je práve Buffer. Môžete v ňom naplánovať príspevky na sociálne siete ako je FB, Twitter, Instagram a ďalšie. Bez problémov si naplánujte príspevky aj niekoľko mesiacov dopredu. Jediná malá nevýhoda je, že umožňuje plánovať iba jednoduché posty, čiže taký carousel cez Facebook nevytvoríte. Na to odporúčam použiť plánovacie nástroje priamo na Facebooku.

 

Contentu zdar!

 

 

Autor článku

Martina Lacková

Martina Lacková

Venujem sa online marketingu. Moja srdcovka sú sociálne siete a copywriting. Rada trávim čas s priateľmi, no nie je nič lepšie, ako si zabehať alebo zažiť poriadny CrossFit tréning.

Podobné články

5 nefinančných spôsobov, ako motivovať vašich zamestnancov

Čítať viac

Čo je UX a UI dizajn?

Čítať viac

Ako správne privítať nového zamestnanca v práci?

Čítať viac

10 spôsobov ako zvýšiť návštevnosť vašej stránky – 1. časť

Čítať viac

Ako vyzerá proces, ktorým pre vás tvoríme logá?

Čítať viac

7 dôvodov prečo posielať kompletné podklady agentúre

Čítať viac