Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

5 dôvodov, prečo je vaše logo tak dôležité

Vaše logo je úvodom k vašej značke. Vyjadruje víziu a hodnoty firmy. Dnes viac ako kedykoľvek predtým, musia firmy dbať aj na to, ako "vyzerajú". Konkurencia pribúda omnoho rýchlejšie a ľahšie.

Firmy tak musia bojovať o pozornosť zákazníka, ktorá sa čoraz viac skracuje, aj vďaka sociálnym sieťam a novým technológiám. Preto si firmy uvedomujú, že musia vytvárať nové, kreatívnejšie kampane, logá a celkovú vizuálnu indentitu.

Taktiež si uvedomujú, že vďaka unikátnemu logu a unikátnej komuniácií, dokážu ľahšie zaujať a ďalej komunikovať s potencionálnym zákazníkom.

Logo musí byť nielen kreatívne ale hlavne zapamätateľné pre cieľovú skupinu. Pomocou loga odkomunikujú základné a najhlavnejšie hodnoty firmy, ktoré sa nesú celou identitou značky.

Zapamätateľné logo pomáha zákazníkom spojiť si službu či produkt so značkou. Vizuál celej značky vie zákazníkom napovedať aj o cenovej politike či exkluzivite. Samozrejme, logo je len doplnkom skvelých produktov a služieb. Napomáha zákazníkom zapamätať si, kde sa im páčilo nakupovať.

Aj z tohto dôvodu, veľké firmy platia státisíce za nové, originálne logá a brand vizuály, avšak malé firmy nemajú vyčlenené obrovské rozpočty na logo. Porozumením toho, ako má logo vyzerať a čo má komunikovať, sa aj menšie firmy môžu, lepšie zorientovať v ponuke agentúr.

Logo vytvára prvý dojem o firme

Samotné logo a názov je prvotným kontaktom s firmou a predstavuje ju potencionálnym zákazníkom. Napriek tomu, že logo nie je jediným faktorom, na ktorý sa spotrebitelia pozerajú pri nákupe, môže fungovať ako príťažlivá pozvánka. Tá spotrebiteľa vyzve, aby si zistil viac informácií o značke a o tom čo ponúka.

Dobre nadizajnované logá komunikujú so zákazníkmi o firme pomocou farieb, tvarov a rôznych fontov. Navyše, vizuálne zaujímavé, možno až odvážne logo, môže vyvolať v zákazníkoch zvedavosť a budú chcieť vedieť viac o firme, ktorá stojí za odvážim logom.

Logo sa môže stať ikonickým

Pri tvorbe loga, berte do úvahy aj fakt, že sa jedného dňa môže stať ikonickým. A ak už nie ikonickým celosvetovo, môže byť veľmi známe v krajine pôsobnosti. Aj keď je to "len" pár tisíc ľudí, dbajte na to aby ste ho v budúcnosti nemuseli celé kompletne prerábať. Aby hneď od začiatku vystihovalo vašu víziu a hodnoty.

 

Prudký redizajn loga môže byť v budúcnosti pre zákazníkov príliš šokujúci. Redizajnované logo potom nemusia prijať. Dbajte na to čím sa budete dennodenne prezentovať. Tie najznámejšie firmy na svete zdieľajú jednu vec - logo, ktoré rozpoznáte okamžite.

Či už je to ikonické nahryznuté jabĺčko od Apple alebo nezameniteľná Nike fajka, logá sa stávajú synonymom značky, ktorú reprezentujú.

Je dôležité dávať pozor, aby vaša značka nerezprezentovala svojím logom negatívne kvality, potom môže byť ťažké striasť získaný negatívny imidž. Silné logo dizajny, pomôžu vašej firme aby si ju zákazníci zapamätali v tom najlepšom svetle.

Logo je základom silnej značky a brand vizuálu

Pri vytváraní nového firemného loga musí byť zabezpečené, že logo bude dobrým základom celkovej značky a bude s ňou dobre korešpondovať.

Logo je súčasťou celkového brandingu firmy. Napriek tomu, že v čase je potrebné logo aj redizajnovať, treba sa sústrediť na dizajn, ktorý bude dlhotrvácny. Firme tak bude slúžiť niekoľko rokov.

Logo by nemalo byť len trendová záležitosť, napriek tomu, že grafika a logo dizajn sa odvíja od súčasných trednov. Tieto pravidlá platia celkovo pre brand vizuál, nielen pre logo.

Logo komunikuje hodnoty vašej firmy

Psychológia loga a celkový význam ide u väčšiny firiem hlbšie, ako sa niekedy možno zdá. Logo nie je len "pekný obrázok". Niekedy sú dokonca tak prepracované, že zákazníci si málé drobnosti v logu na prvý pohľad ani nevšimnú. Tie sú viditeľné, až keď sa na logo zadívajú lepšie a trošku si ho preštudujú, ako napríklad logá:

  • FedEx (šípka v logu medzi E a x),
  • LG (tvár),
  • Toblerone (medveď),
  • Toyota (symbol z ktorého vyskladáte slovo TOYOTA),
  • F1 (jednotka medzi symbolmi)

Viac príkladov nájdete v tomto článku. Pomocou loga môže firma komunikovať hneď niekoľko vecí. Či už je to ich vízia a misia, príbeh ako vznikli alebo hodnoty. Naznačíte tak svojim budúcim zákazníkom, že ste seriózny, efektívny, zábavný, zodpovedný alebo čokoľvek iné.

Logo definuje váš firemný imidž

V konečnom dôsledku je vždy logo prvá vizuálna asociácia, ktorú si spotrebitelia spájajú s firmou. Odfláknutý dizajn loga, len aby firma ušetrila, môže nakoniec vyjsť firmu oveľa viac financií.

Na druhú stranu zapamätateľné logo, môže slúžiť, ako skvelý základ novej stratégie značky a predefinovanie toho, ako značku vnímajú spotrebitelia.

Logo samo o sebe nepredáva, logo identifikuje. Niekedy sa dá logo kúpiť aj predpripavené (napríklad tu), avšak potom sa vám ľahko môže stať, že toto logo nebudete mať len vy ale aj iná značka. Ak to so svojím biznisom myslíte vážne, radšej sa tomu vyhnite. (Ak vás aj napriek spomínanej nevýhode táto možnosť zaujala, článok s tipmi ako na to nájdete tu.)

 

Autor článku

Lucia Adamcová

Lucia Adamcová

V Seduco sa venujem najmä našim klientom a obsahu. Zbožňujem blogovanie a preto ma nájdete aj na mojom blogu LuciasBlog.sk.

Podobné články

Psychológia farieb v dizajne

Čítať viac

10 spôsobov ako zvýšiť návštevnosť vašej stránky – 2. časť

Čítať viac

5 nefinančných spôsobov, ako motivovať vašich zamestnancov

Čítať viac

Čo je UX a UI dizajn?

Čítať viac

Ako správne privítať nového zamestnanca v práci?

Čítať viac

10 spôsobov ako zvýšiť návštevnosť vašej stránky – 1. časť

Čítať viac