Mám záujem

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech

Online marketing je dnes považovaný za neodmysliteľnú a podstatne efektívnu záležitosť na podporu akéhokoľvek online biznisu. Online marketing je však široký pojem, ktorý v sebe zhŕňa viacero zameraní sa, na konkrétnu online záležitosť. Poďme teda na to, aby ste aj vy a váš biznis zbytočne neodkladali možný úspech, ktorý vás čaká vďaka správne zvolenej stratégie, práve s využitím nástrojov online marketingu.

Základné nástroje online marketingu:

  • SEO
  • Linkbuilding
  • PPC reklama
  • Sociálne siete
  • E-mail marketing
  • PR

SEO

SEO môžete taktiež poznať pod názvom “ Optimalizácia pre vyhľadávače“. Áno, je to práve ten podstatný a základný nástroj, o ktorom počul snáď každý, kto i len okrajovo tuší, že online marketing existuje.

SEO je teda súbor techník, ktorých výsledkom je návštevnosť web stránky, a to z neplatených, čiže organických, výsledkov vyhľadávania. K tomuto cieľu sa na slovenskom trhu využíva hlavne Google Search, no môžu to byť aj iné vyhľadávače.

Vyhľadávače radia výsledky vyhľadávania podľa dôležitosti, ktorú určujú rôzne faktory.

Tieto faktory môžeme rozdeliť na On page a Off page faktory.

On page faktory sú všetky tie, ktorých hodnota je priamo ovplyvnená na danej web stránke.

On page faktory:

  • kľúčové slovo v nadpise stránky
  • kľúčové slovo v obsahu web stránky
  • unikátnosť obsahu na web stránke
  • optimalizácia webu pre telefóny
  • kľúčové slovo v názve domény
  • rýchlosť načítania webu
  • a iné

Off page faktory sú naopak tie, ktorých hodnota nie je ovplyvnená priamo na web stránke ale mimo nej.

Off page faktory:

  • počet odkazov z autoritatívnych web stránok
  • tématická súvislosť odkazovaných stránok
  • tématická súvislosť odkazovaných web stránok
  • rôznorodosť spätných odkazov
  • sila web stránky na sociálnych sieťach
  • vyhľadávateľnosť doménového mena
  • počet unikátnych domén odkazujúcich na web stránok
  • a iné

Optimalizácia pre vyhľadávače, SEO, vám určite prinesie niekoľko konkurenčných výhod.

  • maximálne cielenie – čo znamená oslovovanie iba tých ľudí, ktorí majú záujem o vaše podnikanie
  • presné merania – pomocou Google Analytics môžete pomerne presne merať čo SEO kampaň vášmu webu prináša
  • dlhodobé pôsobenie – SEO kampaň generuje výsledky aj po skončení
  • vysoká návratnosť investície – návratnosť investície do SEO je podstatne vyššia, ako je tomu pri iných druhoch reklám

Ak stále netušíte, či práve vy SEO potrebujete, tak jednoduchá odpoveď znie: SEO potrebujete vtedy, keď sa váš web nezobrazuje v Googli na slová alebo frázy, na ktoré by sa mal zobrazovať, alebo ak chcete, aby sa váš web zobrazoval práve na popredných stranách a čo najvyššie v zozname vyhľadávania.

Ak by vás v rámci SEO zaujímalo, ako napísať kvalitný SEO článok, na svoju web stránku, odporúčam prečítať článok, ktorý nájdete tu.

Linkbuilding

Tento pojem je sumárom pre získavanie spätných odkazov a aktivity zamerané na získavanie spätných odkazov na vašu web stránku. Získavanie spomínaných spätných odkazov je jednou z podstatných častí off page faktorov SEO. (viac o nich v prvom bode tohto článku).

Čím viac kvalitných spätných odkazov získate, tým bude vaša web stránka lepšie hodnotená od Googlu a taktiež získavate čoraz vyššie umiestnenie v pozíciách vyhľadávača Google.

Linkbuilding vám prinesie niekoľko pozitív:

  • zvýšenie vysoko relevantnej návštevnosti
  • návštevnosť s vysokou mierou konverzie
  • priama návštevnosť z odkazov
  • zvýšenie povedomia o značke
  • zároveň zníženie nákladov do PPC reklamy

Ako môžete linkbuilding využiť?

  • nákup odkazov
  • publikácia článkov o vašich službách alebo produktoch
  • výmena odkazov s inými webmi
  • PR články
  • zanechávanie odkazov v komentároch alebo diskusiách
  • registrácia do internetových katalógov
  • linkbaiting

PPC

PPC predstavuje jeden zo spôsobov platenia za reklamu na internete, iným Pay Per Click, čiže „po našom“ platba za klik.

Ako už názov napovedá, je to výhodný spôsob propagácie webu, pretože zákazník platí iba vo chvíli, kedy na reklamu skutočnosti niekto klikne. Čiže veľa ľudí môže úplne zadarmo vidieť vašu reklamu za čo vôbec neplatíte.

Dnes môžeme tento druh reklamy považovať za jeden z najjednoduchších spôsobov, ako veľmi rýchlo dosiahnuť zvýšenie predaja a návštevnosti web stránky. Veľkou výhodou je, že sa odkazy zobrazujú poväčšine na stránkach s relevantným, čiže podobným, obsahom. Takto dokáže odkaz namieriť na kľúčových klientov. To zabezpečíme vďaka rôznym nastaveniam, ktoré ako firmy Google AdWords poskytujú.

Môže sa stať, že budete protestovať, že klikať môže každý a vďaka takýmto ľudom, ktorí iba klikajú a nezaujímajú sa, vy ako majitelia webu, na ktorý smerujú odkazy, musíte platiť. Kvôli tejto možnosti sa používajú algoritmy na odhalenie týchto kliknutí a zabráneniu zneužívania vášho PPC kreditu.

Ako už napovedá predošlá veta, v systéme Pay Per Click, si inzerenti najprv musia zakúpiť kredit u niektorého prevádzkovateľa PPC systému. Ako inzerent si sami môžete zvoliť cenu kliku, ktorú ste ochotný zaplatiť za klik na vami vybrané kľúčové slová.

Takže, čo je hlavným benefitom PPC:

  • cielenie na relevantných užívateľov
  • možnosť užívateľov zasiahnuť v procene nákupného rozhodovania
  • sami si definujete kampane a rozpočet
  • merateľnosť
  • nízke náklady
  • neplatí sa za zobrazenia

V tomto článku sme si priblížili tri nástroje online marketingu, ktoré by určite každý biznis v online svete mal zvážiť. Pomerne lacným a jednoduchým spôsobom tak dokážete získať veľa relevantných zákazníkov. Ak by ste chceli ohľadom správne zvolených nástrojov online marketingu poradiť, sme tu pre vás. V ďalšom článku vám prinesieme ďalšie tri nástroje, ktoré sa oplatí pre váš biznis naozaj vyskúšať.

 

Autor článku

20180404-IMG_1546 (1)

Venujem sa online marketingu. Moja srdcovka sú sociálne siete a copywriting. Rada trávim čas s priateľmi, no nie je nič lepšie, ako si zabehať alebo zažiť poriadny CrossFit tréning.