Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Ako napísať kvalitný SEO článok?

Algoritmus, ktorý Google používa sa stále viac a viac zameriava na kvalitu obsahu článkov na weboch. Web musí mať dobre zvládnuté a navrhnuté SEO on page a off page faktory, no dnes to bohužiaľ nestačí, a tak sa musí zameriavať aj na kvalitný a unikátny obsah. Aby sa váš obsah, ktorý publikujete na web dostal čo najvyššie v pozíciách vyhľadávača, vznikla SEO optimalizácia. Poďme sa teda pozrieť na to, ako napísať článok s dôrazom na SEO.

Čo je SEO článok

Klasický článok, vyzerá ako každý iný, no zároveň obsahuje určitú nadstavbu, pomocou ktorej získava dôležitú úlohu pri zvyšovaní pozície vo vyhľadávačoch. Takže SEO článok je vytvorený pre internetové vyhľadávače, tak aby ho dokázali čítať.

SEO, čiže Search Engine Optimalization, v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Seo článok je typický veľkým počtom kľúčových slov a odkazmi na iné webové stránky. Pri písaní tohto druhu článku však existujú pravidlá, na základe ktorých bude článok efektívny a prinesie očakávané výsledky. SEO je teda veľmi efektívna cesta, vďaka ktorej o sebe dáte vedieť širokej verejnosti.

Nájdite vhodné kľúčové slová

Výskum kľúčových slov je nevyhnutný pre optimalizáciu vášho webu. Články ako také obsahujú kľúčové slová aj bez toho, aby ste si uvedomovali, že ich používate. Existuje však množstvo nástrojov a techník na hľadanie tých najvhodnejších kľúčových slov, tak aby boli relevantné pre váš blogový príspevok.

Google spracováva viac ako 40 000 vyhľadávacích dopytov za sekundu, a preto ak chcete preskočiť konkurenciu, musíte zacieľovať na konkrétne kľúčové slová a frázy, ktoré vaši potencionálny zákazníci vyhľadávajú.

Je viac spôsobov, ako zistiť kľúčové slová vhodné pre váš obsah:

Skontrolujte SERP

Prejdite na stránku Google. Vo vyhľadávacom okne začnite písať slovo, ktoré si myslíte, že by vaši potenciálny zákazníci zadali pri hľadaní informácií na danú tému. Google našepkávač vám ukáže, či daný výraz ľudia hľadajú alebo nie. Ak hľadajú podobný výraz alebo výraz rozšírený o iné slová, našepkávač vám to prezradí.

SERP v Google kľúčové slová

Využite sociálne siete

Ak viete, kde vaše cieľové publikum trávi čas, aké sociálne siete navštevuje, zavítajte tam. Zistite aké frázy vaše publikum používa, aké témy, slová hľadá, ako sa vyjadruje. Urobíte si tak prehľad o tom, čo je momentálne "v kurze".

Google Trends

Je to skvelý nástroj od Google, ktorý vám umožní zistiť, aké kľúčové slová, či témy sú v danom čase populárne. Nastaviť si môžete priamo vyhľadávací dopyt kľúčových slov pre Slovenskú republiku a mať tak lepší prehľad. Môžete si pozrieť dopyt vyhľadávania v priebehu dlhšieho časového rámca. Ak vyhľadávanie daných kľúčových slov po čase klesá, viete, že to nie je pravdepodobne to správne kľúčové slovo, na ktoré môžete zacieľovať svoj marketing a naopak. Nájdete tu taktiež záujem o dané kľúčové slovo podľa podoblasti (Bratislavný kraj, Žilinský kraj, ...) alebo návrh súvisiacich tém či dopytov.

Nástroje na vyhľadávanie kľúčových slov

Po predchádzajúcich 3 krokoch máte určite vytvorený zoznam toho, čo si myslíte, že sú najcennejšie kľúčové slová. Teraz pristúpte k využitiu aspoň jedného z nástrojov na vyhľadávanie kľúčových slov. Najznámejším nástrojom je Plánovač kľúčových slov od Google. Pôvodne je určený pre inzerentov v reklamnej sieti AdWords, takže ak nie ste jej užívateľ, bezplatná verzia Plánovača kľúčových slov vám ukáže len obmedzené dáta.

SEO kľučové slová

Ďalším nástrojom na plánovanie kľúčových slov je Marketing Miner. Je to nástroj, ktorý sa dá použiť aj bezplatne, no dokážete analyzovať iba 5 kľúčových slov naraz. Preto ak plánovanie kľúčových slov myslíte vážne, odporúčam prejsť na platenú verziu, čo vám umožní vkladať až 1000 slov naraz.

Long tail kľúčové slová

Krátke kľúčové slová sú jednoduché, ľahko sa používajú, majú väčšiu šancu dostať sa do najvyšších výsledkov vyhľadávania, a práve preto majú vysokú konkurenciu. Takzvané long tail kľúčové slová, slová s dlhým chvostom, vám pomôžu presnejšie mieriť na potreby cieľových zákazníkov. Pri zadávaní long tail kľúčového slova návštevník už pravdepodobne vie čo presne hľadá, nachádza sa na konci svojho nákupného rozhodovania a pristupuje ku kúpe.

Ukážkou všeobecného kľúčového slova je "I Phone" a long tail kľúčové slovo je napríklad "I Phone 6 cena".

Prirodzene začleniť kľúčové slová do všetkých častí článku

Pri písaní teda vieme na aké kľúčové slová budeme článok optimalizovať. Preto je dôležité dané slová používať naprieč celým textom článku. Nepoužívajte ich však príliš často pretože dnes si na to vyhľadávače dávajú pozor, takže to dokáže vašej stránke dokonca uškodiť.

Kľúčové slová sa snažte používať hlavne v týchto prípadoch.

Nadpis

Nadpis je najdôležitejšia časť článku, ktorú návštevníci vidia ako prvú. Voľte teda pútavé nadpisy tak, aby nútil návštevníka kliknúť. Skúste do nadpisu použiť čísla, uviesť zaujímavý fakt ale tak, aby nadpis priamo súvisel s obsahom článku.  V nadpisoch pre SEO články umiestňujte iba to najdôležitejšie, čiže žiadne zbytočné slová.

Obrázok

Vždy keď do svojho článku vložíte obrázok či fotografiu, uveďte kľúčové slová do názvu súboru a nezabudnite ani na vyplnenie alternatívneho textu, skrátene alt textu. Alternatívny text vyplňte pomocou stručného popisu fotografie, ktorý je bohatý na kľúčové slová.

URL stránky

Je adresa, pomocou ktorej prehliadač dokáže zobraziť daný obsah. Vďaka obsahu kľúčových slov, je tak dôležitým SEO on page faktorom.

Pri písaní článku je dôležité časť URL, ktorá nasleduje za doménou, pozmeniť. URL by mala obsahovať názov článku, hlavne kľúčové slová, na ktoré je článok optimalizovaný. Nezabúdajte, že URL by sa neskôr už nemala meniť, inak by daný článok stratil získanú relevantnosť.

Príklad správnej URL adresy: https://zanada.sk/ratanove-lehatka-krasa-jednoduchost-luxus-pohodlie/

Meta popisky

Výsledky vyhľadávania obsahujú menší meta description ku každému výsledku vyhľadávania. Meta popisok slúži na motivovanie čitateľa kliknút. Vhodný rozsah meta popisku je 155 znakov. Nesnažte sa čitateľa uviesť do omylu, skúste len zaujať viac ako ostatné výsledky vyhľadávania.

Relevantné vnútorné prelinkovanie

Odkazy sú jedným z najdôležitejších bodov pre algoritmus vyhľadávačov. Pri písaní každého článku sa teda snažte o prepojenie s inými relevantnými webmi, pomocou odkazov v danom článku. Popremýšľajte takisto aj nad svojimi staršími článkami, ktoré ste publikovali a vždy keď to má zmysel prepojte ich s novými.

Verím, že článok vám pomôže, teda píšte a makajte efektívnejšie na vašich SEO článkoch. Ak by ste mali akékoľvek otázky ohľadne SEO, kontaktujte nás dole do komentárov a my vám s radosťou pomôžeme.

Autor článku

Martina Lacková

Martina Lacková

Venujem sa online marketingu. Moja srdcovka sú sociálne siete a copywriting. Rada trávim čas s priateľmi, no nie je nič lepšie, ako si zabehať alebo zažiť poriadny CrossFit tréning.

Podobné články

Čo je WooCommerce? A aké sú jeho výhody?

Čítať viac

Ako na vlastný e-shop? 5 tipov pre začiatočníkov

Čítať viac

Čo je obsahová stratégia a prečo ju potrebujete?

Čítať viac

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac

Ako pracovať efektívnejšie, nie tvrdšie?

Čítať viac