Mám záujem

Spustili ste novú web stránku? Myslite na týchto 8 oblastí

Spustenie novej, prípadne redizajnovanej web stránky je veľký krok. Je to fáza, kedy sa ukáže, ako dobre ste spravili svoju prácu v rámci tvorby webovej stránky. Viete ako maximalizovať potenciál úspechu novej webovej stránky? Po prečítaní tohto článku získate základný prehľad a vyhnete sa najzávažnejším chybám.

Otestujte všetky formuláre a konverzné cesty

Po spustení webu je nevyhnutné znovu skontrolovať všetky formuláre. Toto je obzvlášť dôležité pre eshopy a iné ecommerce projekty, kde sú konverzné cesty kľúčové. (Objednávky, konverzný formulár a pod.). Nie je nič horšie, ak zbierate dopyty cez formulár, máte spustené kampane a kvôli chybe vo formulári sa dopyty ku vám nedostanú. Toto býva často podceňovaný krok. Niekedy býva len taký banálny problém, že je vo formulári nastavený nesprávny email adresáta.

Zaindexujte web pre vyhľadávače

Ak už je web pripravený pre zobrazovanie verejnosti, zapnite indexovanie. Ak používate napríklad WordPress, skontrolujte či nemáte vypnuté indexovanie webu (viď. obrázok nižšie).

Zapnutie indexovania WordPress - Seduco.sk

Ak máte záujem o organické vyhľadávanie, tak potrebujete vedieť ako sa Google pozerá na váš web. Integrujte Google Seach Consolu a do consoly nahrajte sitemapu vášho webu. Ak nemáte znalosti v tejto oblasti, môžu byť tieto výrazy pre vás komplikované. Môžete požiadať o tieto úkony osobu, ktorá vám pomáhala s webovou stránkou. (prípadne oslovte nás)

Ako vyzerá sitemapa v rámci webu a kde sa nahráva do google search consoly môžete vidieť na nasledovnom videu. V ukážke používame webovú stránku na platforme WordPress s pluginom SEO Yoast . Viac o sitemapách si prečítajte priamo na blogu SEO Yoast.

Získavajte spätnú väzbu od reálnych užívateľov

Nechceme len hádať, ako užívatelia s webom pracujú, chceme to vidieť na vlastné oči. Na to existujú nástroje ako Smartlook alebo Hotjar. Ešte predtým odporúčam nasadiť Google Analytics. Je to štandard a viete ním sledovať množstvo metrík. Tieto metriky sa zameriavajú na čísla, no Smartlook a Hotjar sa zameriavajú predovšetkých na vizuálne pozorovanie.

Môžete vidieť video nahrávku každého užívateľa na webe s kľúčovými dátami o užívateľovi. Okrem toho môžete vidieť tzv. heatmapy podľa toho, kde užívatelia klikajú, alebo sa pohybujú kurzorom. Ďalej vidíte aj heatmapy na základe toho, ako hlboko užívatelia scrollujú. Možno budete prekvapený zisteniami. Hypotézy sa často rozchádzajú s realitou.

Otestujte technickú časť webu

Tento krok je dôležitý, ak má pre vás organická návštevnosť zmysel. Technické SEO je relatívne veľká oblasť a spomenieme si len rámcové body. Spravte si najprv jednoduchý audit cez Google Search Consolu, prípadne nástroje ako Semrush, Screaming frog alebo pod. Zistíte rôzne veci ako 404 chybové stránky, problémy v indexovaní a pod.

Ďalej je dôležitá rýchlosť webovej stránky. Tú otestujte cez PageSpeed Insights od Google. Okrem toho sú dôležité faktory pri vyhodnocovaní rýchlosti webu od Google tzv. Core Web Vital metriky. Na testovanie tejto metriky využívam rozšírenie do Chrome s názvom “Web Vitals”. Ukáže vám či ste prešli kľúčovými meraniami.

Core web vitals - ukážka - Seduco.sk
Ukážka Core web vital v chrome rozšírení z webovej stránky nášho klienta.

V zásade ide o to, aby ste na webe nemali nejaké zásadné technické problémy, ktoré vám budú podkopávať budúcu snahu o lepšie pozície vo vyhľadávačoch.

Získajte prvých reálnych užívateľov webu

Bez trafiky na webe nebudú žiadne konverzie, dopyty, objednávky a nezistíte ani žiadny relevantný feedback na web. V predošlom kroku sme integrovali analytické a pozorovacie nástroje. Potrebujeme mať preto dostatočný počet užívateľov na webe. Ak nemáte pripravenú komplexnejšiu reklamu a marketingovú stratégiu, tak si spustite aspoň jednoduchý reklamný príspevok, napríklad na sociálnych sieťach alebo v Google Ads sieti.

Pár tipov, ak na to pôjdete svojpomocne. Rozmýšlajte, kde je vaše cieľové publikum. Ak napr. na Facebooku, inzerujte tam. Skúste si definovať vaše USP a konkurenčnú výhodu, aby vaša reklama mala lepší výkon. Zvolte vizuál reklamného príspevku, ktorý dobre odkomunikuje vašu ponuku. Text reklamného príspevku je tiež veľmi dôležitý. Ak neviete dobre písať, skúste si pomôcť napr. nástrojom chatGPT.

Dolaďovanie ku dokonalosti

Z našich skúseností vyplýva, že aj keď sa nový web zakladá na rozsiahlych skúsenostiach a hĺbkových poznatkoch od cieľovej skupiny, stále existujú nečakané potreby pre úpravy aj po jeho spustení. Testovanie často odhalí potrebu postupných úprav, aby web čo najlepšie vyhovel jeho konečnému účelu.

Možno vám postačia jedno až dve kolá úprav. Niekedy to býva viac. Záleží aj od komplexnosti projektu. Nie je vhodné robiť úpravy čiastkovo a operatívne. Vylepšenia si zapisujte a implementujte ich v tzv. iteráciách. Je to balíček úprav, ktoré zapracujete naraz v určitom časovom horizonte. Po nasadení iterácie je vhodné znova analyzovať, či ste dosiahli čo ste chceli, ak áno, super, máte hotovo. Ak nie, treba ďalšie iterácie.

Tvorba obsahu na blog

Nepíšte na blog bez plánovania. Je potrebné si napísať v prvom rade tzv. publikačný plán, aby mala táto aktivita lepší výkon. Je to v podstate zoznam článkov, ktoré budete publikovať. (Plán si môžete spraviť napr. do Excel tabuľky) Skúmajte, aké problémy rieši vaša cieľová skupina a píšte o týchto problémoch a ich riešeniach. Je vhodné, ak máte analýzu kľúčových slov, na základe ktorej si viete pomôcť zostaviť ešte lepší publikačný plán.

Ideálna perioda pridávania článkov na blog - Seduco

Skúste si nastaviť realistickú periodu pridávania článkov. Vhodnejšie je mať menšiu periodu, ale pravidelnú a byť konzistentný. (napríklad 1 x za mesiac)

Vybudujte si silné SEO

Máte záujem o návštevnosť z vyhľadávačov a teda organického vyhľadávania? Ak áno, je potrebné budovať tzv. SEO. Začiatok celej SEO snahy je vypracovať analýzu kľúčových slov, aby ste vedeli, na aké kľúčové slová sa budete sústrediť. Analýzu kľúčových slov vám vieme vypracovať aj my v agentúre, prípadne to skúste svojpomocne. Podrobný návod nájdete na webe Marketing Miner tu.

Následne je potrebné si stanoviť základnú SEO stratégiu. Integrujte svoje kľúčové slová do URL adries, titulkov, textov, alt popisov obrázkov, názvov súborov obrázkov, meta popiskov a pod. Ďalej budujte hodnotný obsah pre vaše najdôležitejšie kľúčové slová. Získavajte hodnotné spätné odkazy na váš web. To bola ukážka základnej, veľmi jednoduchej SEO stratégie. V poslednej fáze vyhodnocujte, či sa vám podarilo získať lepšie pozície, napríklad cez nástroj Marketing Miner.

Záver

Ako ste mohli vidieť, aktivít, na ktorých sa dá pracovať po spustení webu je veľké množstvo. Treba vždy myslieť na to, aké sú vaše ciele. Okrem toho pracujte najprv na oblastiach, ktoré budú mať pre vás potenciálne veľký pozitívny dopad a zároveň sú najmenej prácne.

Ak by ste chceli skonzultovať váš nový web, prípadne navrhnúť online marketingovú stratégiu, neváhajte nás osloviť tu.

Autor článku

author01

Kombinujem skúsenosti z podnikania s marketingovými a dizajnérskymi znalosťami, aby som pomáhal klientom uspieť v online prostredí.