Mám záujem

Firemná web stránka na WordPresse. Áno či nie?

V tomto článku sa zameriame na WordPress z pohľadu firmy, ktorá zvažuje, aký systém zvolí pre tvorbu novej webovej stránky, prípadne redizajn existujúcej. Nebudeme sa zaoberať príliš technickými aspektami, ale zameriame sa na aspekty, ktoré, ako firma budete vo vzťahu ku webovej stránke riešiť. Oplatí sa teda realizovať web stránku pre vašu firmu na WordPresse alebo siahnuť po inom riešení?

Kompletná administrácia obsahu webu naprieč celým tímom

WordPress je CMS systém. Znamená to „Content management system“ a teda po slovensky systém na manažovanie obsahu. Je stavaný tak, aby ste dokázali spravovať obsah svojej webovej stránky interne, bez potreby znalosti programovania alebo dizajnovania. WordPress je tak rozšírený, že ak sa naučíte administrovať jednu WordPress web stránku, rýchlo budete vedieť ako pracovať s ďalšou. Internet je plný návodov, ako pracovať s WordPressom.

Nikomu nepatrí, ale predsa je váš

WordPress je tzv. Opensource systém. Znamená to, že je zadarmo a vyvíja ho veľká komunita vývojárov po celom svete. Web, ktorý si budujete na WordPresse je váš. Nemusíte za systém ako taký platiť žiadne licenčné poplatky.

Štatistiky používana WordPress v porovnaní s ďaľšími CMS systémami v rámci sveta
Štatistiky používana WordPress v porovnaní s ďaľšími CMS systémami v rámci sveta.

Je to vynikajúci koncept, ktorý má množstvo ďalších benefitov. Jeden z benefitov pre vašu firmu môže spočívať v možnosti ľahko zmeniť dodávateľa webu. Či už ide o agentúru alebo freelancera, postačí vybrať človeka, ktorý ovláda WordPress.

Možnosť nekonečného škálovania

Web stránka nie je hotová nikdy. A to je dobre. Ako rastie firma, jej služby, marketing a podobne, tak spolu s tým by sa mal rozvíjať aj váš web. Máme skúsenosti s klientami, ktorým dobre funguje online marketing. Ich weby sa priebežne v čase vyvíjajú. Niekde pribúda iba obsah, inde aj funkcie alebo celé nové sekcie webu.

S WordPressom sa nemusíte báť, že na pol ceste ostanete stáť. Jeho silná stránka je flexibilita a v podstate nekonečné možnosti. Je to možné formou obrovského množstva pluginov (pri výbere pluginu treba byť veľmi dôsledný), ktoré sú na trhu alebo doprogramovania na mieru.

Možnosť dodatočne pridať ecommerce funkcie

Prestavte si to. Máte prezentačný web a rozhodnete sa predávať online, či už digitálne alebo fyzické produkty. Ak máte web na WordPresse, tak môžete rozšíriť svoj web o eshop funkcie. Najčastejšie sa využíva na to plugin WooCommerce. Takto zmeníte prezentačný web na eshop. Je to možné robiť dodatočne, čiže nemusíte to plánovať nutne už od začiatku realizácie prezentačného webu. Mimochodom, na WooCommerce beží viac ako 6 miliónov eshopov po celom svete.

Podiel WooCommerce na ecommerce trhu v rámci sveta. Obrázok prepožičaný z webu meetanshi.com.

Svojpomocne alebo tvorbu delegovať?

Skúste zvážiť kombináciu dvoch faktorov. Prvý je, do akej miery ste technický človek a bude pre vás komfortné naučiť sa vytvoriť web na WordPresse, prípadne iných alternatívach. Druhý je, aká ste veľká firma a kde chcete investovať svoj čas. Ak má firma už nejaké obraty, bolo by kontraproduktívne mínať svoj čas na tvorbu webovej stránky, vtedy je výrazne lepšie delegovať. Okrem toho pri spolupráci s kvalitnou agentúrou, alebo freelancerom počas celej tvorby dostávate tipy a vyhnete sa zbytočným chybám.

Ak máte záujem prekonzultovať váš projekt, kontaktujte nás. Aj keby ste si chceli technickú časť realizovať svojpomocne, sme pripravení prekonzultovať váš projekt a poskytnúť vám dôležité know-how, ktoré budete pri realizácii potrebovať. Prípadne vieme dohliadať na celú realizáciu v kritických fázach.

Aké sú nevýhody WordPressu?

Nie je objektívne písať iba o výhodách WordPressu. Spomeniem tie kľúčové nevýhody. Prvá nevýhoda je mierna technická náročnosť. Pri niektorých iných aplikáciách na tvorbu web stránok sa stačí zaregistrovať a skladáte web. Pri WordPresse potrebujete mať hosting, zakúpenú doménu, nainštalovať si WordPress a tému a až následne skladať web. A aj to v prípade, že si kúpite jednoduchú tému, ktorú viete v podstate vyklikať cez admin, ale na trhu je takých už veľa. Tak isto už veľa hostingov má funkciu, ktorou jedným klikom nainštalujete WordPress. Naozaj sa bavíme o miernej technickej náročnosti v porovnaní s niektorými jednoduchšími, ale menej flexibilnými systémami.

Ďalej je potrebné sa o web starať a udržiavať ho v dobrej kondícii. Tu sa jedná predovšetkým o aktualizácie témy, WordPressu a pluginov, prípadne PHP verzie na strane hostingu. S týmto súvisí aj zabezpečenie webu, čo vyrieši bezpečnostný plugin + aktualizovaný web a bezpečné prihlasovacie údaje.

Nevýhod mal WordPress v minulosti viac, ale ako sa systém vyvíja, tak to, čo komunita riešila ako problém, už dnes problém nie je.

Aké sú alternatívy

Z Opensource systémov pravdepodobne Joomla, prípadne Drupal. Zameriavame sa na alternatívy v rámci prezentačných webov, nie na ecommerce. Zo slovenských projektov, napríklad od Websupportu služba „vlastná webstránka“, Webnode, český Mioweb, prípadne nový projekt Welcomio.

Potom sú tu pokročilejšie projekty ako Webflow, alebo Framer, ale tie sú už skôr pre ľudí, ktorí majú sklon ku dizajnu a nevadí im naučiť sa pokročilejší systém. Ešte sú tu aj jednoduchšie zahraničné systémy, ako napríklad Wix alebo Squarespace, prípadne aj cez Shopify sa dá postaviť prezentačný web, ale tento systém je určený predovšetkým pre eshopy.

Služba vlastná webstránka od firmy Websupport.

U týchto krabicových systémov, ktoré patria súkromným firmám je výhoda, že máte jednoduchý systém na tvorbu webu, máte tam podporu keď sa niečo stane, menšie nároky na údržbu systému a pod. Na druhej strane tam máte určité limitácie v tom, čo dokážete realizovať cez daný systém. A druhá vec, ste odkázaný na chod firmy, ktorá systém prevádzkuje.

Tieto systémy sa takmer vždy platia na mesačnej báze, prípadne ročnej. Ak firma zmení cenník služieb tak, že web bude nerentabilné prevádzkovať, nič s tým neurobíte a web ktorý ste budovali budete musieť zrušiť, resp. prerobiť na inú platformu. Tak isto, ak by firma v budúcnosti skončila, váš web by teoreticky mohol spolu s ňou. Dodávam, že toto je mimoriadne zriedkavé a myslím si, že projekt by sa predal inej firme, alebo by vznikol nejaký migračný nástroj na iný existujúci projekt.

Záver

Za nás, na prezentačné weby WordPress určite áno. Takmer vo všetkých prípadoch to bude správna voľba systému, s ktorým viete web dlhodobo rozvíjať a bude Vám patriť. Ak nemáte rozpočet a čas na realizáciu komplexnejšej prepracovanej web stránky siahnite po jednoduchých systémoch, kde cez aplikáciu vyklikáte web. Prípadne v prípade WordPressu môžete skúsiť web vyklikať cez Elementor. Ak rozpočet máte a chcete sa venovať svojmu biznisu, tvorbu web stránky delegujte.

Ak máte záujem o tvorbu webu na WordPresse, prípadne potrebujete pomoc už s existujúcim WordPress webom, alebo chcete prekonzultovať svojpomocnú realizáciu webu, kontaktujte nás tu.

Autor článku

author01

Kombinujem skúsenosti z podnikania s marketingovými a dizajnérskymi znalosťami, aby som pomáhal klientom uspieť v online prostredí.