Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

10 spôsobov ako zvýšiť návštevnosť vašej stránky – 1. časť

Začali ste podnikať online? Pripravili ste pekný web s podstatnými informáciami ale návštevníkov akosi nikde? Mať vytvorený web nestačí. Musíte dať ľudom vedieť, že existujete a získať si ich pozornosť. Ak na váš web neprichádza toľko návštevníkov ako by ste chceli, na čase je vyskúšať známe zdroje návštevnosti. Poznáte všetky?

V tomto článku vám priblížim 10 základných zdrojov návštevnosti stránky, odkiaľ sa návštevníci na váš web môžu jednoducho dostať. Odporúčam sledovať pokračovanie článku a mať prehľad o všetkých zdrojoch, ktoré môžete jednoducho a spoľahlivo pre svoj online business využiť.

1. SEO

Prvým veľmi efektívnym spôsobom je SEO optimalizácia. Znamená to, že vašu stránku optimalizujete pre internetové vyhľadávače. Vyhľadávače fungujú veľmi dlhú dobu a ľudia sa na ne obracajú každý deň s riešením svojich problémov. Preto jeden z najvhodnejších nástrojov ako zvýšiť návštevnosť stránky sú práve vyhľadávače. Dokážu získať tisíce návštevníkov, potencionálnych zákazníkov a to úplne zdarma.

Ako to funguje?

Predstavte si, že ste predajca plastových okien. Ak si niekto vo vyhľadávači bude hľadať výraz napr. "plastové okná" samozrejme chcete, aby našiel práve vás. Vyhľadávač síce zobrazí vašu stánku, ale môže to byť až na 5o strane. Všetci ale dobre vieme, že tam sa nikto preklikávať nebude.

Ako sa teda dostať na prvú stranu?

Nie je to až tak náročná, ale za to dlhodobá výzva. SEO vám teda pomôže v tom, aby ste sa dostali medzi prvé odkazy vo vyhľadávaní na určité slová. K tomu slúži viacero techník a hlavnou je používať správne kľúčové slová. Pomocou nich ďalej optimalizovať texty, nadpisy (H1, H2, H3), alternatívne popisky a iné. SEO je síce technika, ktorou dokážete zadarmo zvýšiť návštevnosť webovej stránky avšak nestane sa to cez noc. Vyžaduje si to vašu prácu a dostatok času.

Tip pre vás: Skúste využiť lokálnu optimalizáciu. Čoraz viac ľudí vyhľadáva dopyt podľa svojej polohy ako napríklad, svadobné šaty Bratislava. Môžte využiť adresáre, kde pridáte adresu a svoj web, tak čo najlepšie lokalizujete.

2. Emailing

Snažíte sa získať emaily na vašich potencionálnych zákazníkov? Vybudujte si emailový zoznam a vráti sa vám to mnohonásobne viac prostredníctvom zvýšenia návštevnosti vašej stránky. Ponúknite návštevníkom ebook s kvalitnými informáciami, odkaz na video, novinky v newslettri a to len za zadanie ich emailu. Takto ich dokážete následne kontaktovať a zvýšiť tak frekventovanosť návštevy na vašej webovej stránke.

Využite priestor v pätičke emailu a umiestnite odkaz na firemné sociálne siete alebo odkazujte priamo na zaujímavý obsah, článok, ktorý ste vytvorili.

3. Content marketing

Jedna z veľmi obľúbených marketingových techník dneška. Content marketing zjednodušene znamená tvorba obsahu v kvalitnej forme tak, aby ste zákazníka dostali na vaše stránky a udržali ho tam čo najdlhšie. Ak by ste chceli vedieť viac o content marketingu a ako s ním efektívne začať, odporúčam článok na tomto odkaze. Foriem content marketingu je viacero, a tak máte široké využitie a priestor ako potenciálnych zákazníkov zaujať. Ak ponúkate ebook, podcasty alebo akúkoľvek inú formu contentu, využite to vo svoj prospech na maximum a spomeňte vašu firmu či webové stránky.

4. Blogovanie

Keď sme už pri tom content marketingu, musím spomenúť blogovanie. Je to samostatná kategória content marketingu, ktorá taktiež dokáže krásne pracovať a zvýšiť návštevnosť vašej stránky. Okrem optimalizácie svojho webu, čiže optimalizácie produktov a služieb vami vybranými kľúčovými slovami, môžete pomocou blogu na vašej stránke priniesť ľudom riešenia ich problémov. Takto dokážete svoju webovú stánku optimalizovať ešte viac pomocou kľúčových slov priamo v publikovaných článkoch.

Pri blogovaní odporúčam využiť taktiež guest blogging. Znamená to, že budete uverejňovať články aj na iných weboch a dáte tak o sebe vedieť ďalej. Nie vždy sa dá aby ste si vlastný článok uverejnili na blogu niekoho iného, a tak druhá možnosť je nechať si napísať článok za vás a uverejniť v ňom odkaz na vaše webové stránky.

5. Platená reklama Google

Ak niečo hľadáte cez vyhľadávač Google, vždy sa vám zobrazia odporúčané výsledky vyhľadávania. Ako sa však dostať medzi prvých? Všimnite si, že prvé štyri výsledky sú platené. Ak je vaše podnikanie v oblasti s vysokou konkurenciou, dostať sa na prvé 4 miesta vás bude stáť nemalé finančné prostriedky. Drahé sú hlavne často hľadané kľúčové slová a slová pri, ktorých je viac menej jasné, že ľudia chcú rovno nakúpiť.

Ak sa rozhodnete propagovať vami tvorený obsah na blogu, máte väčšiu šancu, pretože konkurencia v tejto oblasti je a niečo menšia, tým pádom je nižšia cena za kliky.

google reklama ako zvýšiť návštevnosť stránky

6. Gmail Ads

Ide o veľmi efektívny nástroj internetového marketingu, ktorý nejednému webu nahrnul stovky potenciálnych zákazníkov. Ide o efektívne umiestnenie reklamy priamo v službe Gmail. Zobrazuje sa priamo v schránke emailu na pravej strane. Gmail Ads patrí do skupiny AdWords, kedy platíte len za uskutočnené kliknutia. Gmail Ads je oproti klasickej reklame vo vyhľadávači Google podstatne lacnejšia.

7. FB fan page a FB skupiny

Dnes je už využívanie sociálnych sietí nie len na osobné účely ale aj vrámci businessu, v podstate povinnosťou. Facebook patrí medzi najväčšie a najúspešnejšie sociálne siete, kde dokážete osloviť vašich potenciálnych zákazníkov. Vytvorte si vlastnú fanpage. Je už známe, že nie všetci fanúšikovia uvidia vaše príspevky. Dnes už je to len zlomok z nich, ale ak budete prispievať pravidelne a budete recyklovať vaše staršie príspevky, stále dokážete osloviť veľkú časť vašich fanúšikov.

Skvelým spôsobom ako získať ešte väčšiu návštevnosť stánky je zdieľať váš obsah do FB skupín. Budete sa možno čudovať ale dnes už existujú FB skupiny snáď na všetko. Otvorte Facebook, pohľadajte a zaručujem vám, že nájdete veľa vhodných a relevantných skupín. Ľudia sú v týchto skupinách kvôli tomu, že o danú tému či obor majú záujem, a preto je veľmi pravdepodobné, že si ich získate aj na návštevu vášho webu. Nepostujte s odkazom na váš nový článok, reagujte skôr na diskusie, riešené problémy, kde odkaz na svoj článok týkajúci sa daného problému, uvediete.

8. FB reklama

Keď ste už súčasťou FB a vaše príspevky nemajú dosah ako si predstavujete, využite FB reklamu. Je veľmi jednoduchá na používanie a dokážete zacieliť presne podľa stanovených kritérií. Nastaviť si môžete vek, pohlavie, geografické zacielenie alebo zacieliť môžete podľa ich záujmov či rodinného statusu. Ak ju nastavíte správne, prekliky pre vás môžu byť lacnou záležitosťou.

9. Fóra

Vo svoj prospech môžete využiť aj diskusné fóra. Sledujte o čom sa ľudia rozprávajú, aké problémy riešia a do diskusie sa môžete taktiež pridať. Najlepšie je poskytnúť rady k riešenému problému a zároveň pridať odkaz na článok, produkt alebo čokoľvek čo im prinesie pridanú hodnotu a problém dokáže vyriešiť.

10. Affiliate marketing

Affilate marketing patrí medzi menej známe spôsoby ako zvýšiť návštevnosť webovej stránky. Affiliate marketing predstavuje propagovanie vašich produktov a služieb na iných weboch, blogoch atď, za predom stanovenú províziu pre vášho partnera. Ak poznáte niekoho, kto má dostatočný dosah práve na vašu cieľovú skupinu môžete ho osloviť ohľadom takejto spolupráce. Ak začínate a podobné kontakty nemáte, skúste využiť affiliate siete, ktoré združujú e-shopy (inzerentov) a partnerov (napr. blogerov) a spoluprácu medzi nimi tak zjednodušujú.

Tak dostali sme sa až na koniec desiatich základných spôsobov ako zvýšiť návštevnosť vašej webovej stránky, sledujte pokračovanie a tvrdo pracujte na získavaní potrebného množstva potenciálnych zákazníkov.

 

Autor článku

Martina Lacková

Martina Lacková

Venujem sa online marketingu. Moja srdcovka sú sociálne siete a copywriting. Rada trávim čas s priateľmi, no nie je nič lepšie, ako si zabehať alebo zažiť poriadny CrossFit tréning.

Podobné články

5 nefinančných spôsobov, ako motivovať vašich zamestnancov

Čítať viac

Čo je UX a UI dizajn?

Čítať viac

Ako správne privítať nového zamestnanca v práci?

Čítať viac

Ako vyzerá proces, ktorým pre vás tvoríme logá?

Čítať viac

Nástroje pre lepší obsahový marketing

Čítať viac

7 dôvodov prečo posielať kompletné podklady agentúre

Čítať viac