Mám záujem

8 tipov, ktoré treba dodržať pri designovaní billboardu

Nadizajnovať správne billboard si vyžaduje niekoľko základných znalostí. Vôbec nemusí platiť pravidlo, ak viete nadizajnovať dobrý banner na web, tak automaticky viete nadizajnovať dobre aj billboard. Tento článok bude stručný, no nápomocný.

1. Jednoduchý layout (rozloženie)

Tu platí pravidlo – menej je viac. Dizajn billboardu by mal mať jednoduché rozloženie. Nedávajte do návrhu množstvo prvkov. Ja osobne by som odporučil jednu hlavnú vetu/nápis, jeden obrázok/grafický element, logo + kontaktné údaje a vašu webovú stránku.

2. Krátky text

Nie je nič horšie, ako na billboard „naplácať“ kvantá textu. Rátajte s tým, že na váš billboard sa budú ľudia pozerať v priemere 5-10 sekúnd. Obzvlášť ak je pri ceste, kde ho vidia najmä vodiči. Niekde som čítal, že existuje pravidlo, ktoré hovorí, že treba použiť max. 7 slov, alebo menej. To sa samozrejme týka hlavnej marketingovej správy, kontaktné údaje tam nerátajte.

3. Veľký text a čitateľný font

Pamätajte, že je dôležité, aby text na vašom billboarde bol čitateľný z čo najväčšej vzdialenosti. Dobré je používať BOLD, hrubé písmo. Vyvarujte sa príliš tenkým fontom, alebo príliš zdobeným fontom. Môžu byť dosť náročné na čítanie. Treba hľadať pekné, čisté a čitateľné fonty (napr. Open Sans, alebo Roboto).

4. Kontrast

Aby bol text dobre čitateľný, treba dbať na kontrast. Vysoký kontrast zvyšuje čitateľnosť. To znamená, že ak použijete sivý text, na sivom pozadí, kontrast bude slabý a tým pádom aj čitateľnosť.

5. Jeden obrázok

Skúste vo svojich návrhoch použiť 1 veľký obrázok, ktorý zaujme pozornosť okoloidúcich. Je to oveľa lepší spôsob, ako keby ste billboard preplnili kvantom obrázkov. Okrem toho sa dá dobre sústrediť na kvalitu obrázku, pretože tam bude iba jeden a môžete si v kľude dať na tom naozaj záležať.

6. Jednoduché pozadie

Použite jednoduché pozadie, ktoré sa nebude biť s obrázkom alebo logom, aby tam vznikal stále dobrý kontrast a všetko bolo dobre čitateľné. Nenechávajte ani veľa zbytočne voľného priestoru. Nevravím, aby ste ho zaplnili ďalšími zbytočnými elementami, no radšej zväčšite hlavný text, prípade nosný obrázok/grafiku.

7. Call to Action

Chápe pozorovateľ billboardu čo má robiť po prečítaní reklamnej správy? Je dobré uviesť napríklad webovú adresu, kde môže spraviť objednávku, prípadne zistiť viac. Ak radi telefonujete, napíšte do billboardu „zatelefonujte nám“ a uveďte tel. číslo.

8. Balans medzi logom a zvyškom billboardu

Logo by nemalo byť zbytočne veľké. Určite nie také, ako hlavný obrázok/grafika. Niekde som čítal pravidlo, že logo by nemalo byť väčšie ako 1/8 celého billboardu.

Tieto tipy berte ako tipy, nie ako niečo, čo sa nemôže vôbec porušiť. Niekedy sa robí billboard len na podporu značky a nie je nutné tam dávať nijaké kontaktné údaje. To neguje bod 7. Call to Action. Sú to moje, všeobecné odporúčania. Ak by ste mali záujem o dizajn billboardu, prípadne inej grafiky od nás, kontaktujte nás tu.

Ok, to je asi všetko, ak vás ešte niečo napadne čo tu chýba, kľudne uveďte koment dole pod článok. Ak sa chcete konkrétne inšpirovať, skúste pozrieť tu (Pinterest).

Autor článku

author01

Kombinujem skúsenosti z podnikania s marketingovými a dizajnérskymi znalosťami, aby som pomáhal klientom uspieť v online prostredí.