Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Psychológia farieb v dizajne

Každá jedna farba v nás vyvoláva určitý pocit a emócie. Môžu ovplyvniť naše reakcie a myslenie. Majú rôzne významy v prírode ale aj v rozmanitých kultúrach po celom svete. Pochopením niekoľkých zásad, zistíme ako farby používať, ktorej farbe sa v danej situácii vyhnúť a ktorú naopak uplatniť. Práve preto najmä dizajnéri dbajú na význam farieb a použitím správnej farby v návrhu môžu získať žiadaný efekt.

Psychológia farieb v dizajne

Biela

Biela farba symbolizuje nevinnosť a čistotu. Predstavuje chlad a jednoduchosť. Použitie bielej farby umožňuje, to aby váš dizajn pôsobil jednoducho a čisto. Jednoduchosť je taktiež, veľkým trendom v dizajne.

Červená

Červená je najteplejšia zo všetkých farebných schém. Evokuje vášeň, silu a energiu. Vyvoláva v nás chuť do jedla a preto je veľmi často používaná v potravinárskom priemysle. Ak chcete získať pozornosť ľudí použite červenú farbu.

Žltá

Žltá farba je často spájaná so slnečným žiarením. Pripomína nám pocit tepla a robí nás veselými. Žltou farbou môžeme podobne ako u červenej ľahko získať pozornosť, no neodporúča sa to s ňou preháňať. Obľubujú ju najmä deti.

Psychológia farieb v dizajne

Modrá

Farba oceánu a oblohy. Upokojujúca farba ktorá predstavuje slobodu, pokoj, spoľahlivosť a stabilitu. Inšpiruje nás k tomu, aby sme boli úprimní, sebavedomí a inteligentní. Preto je to veľmi obľúbená firemná farba. Vedeli ste že modrá farba je najobľúbenejšia u žien aj u mužov?

Zelená

Veľmi súvisí s prírodou a jarným obdobím. Je to symbol života, nových začiatkov a životného prostredia. Zelená je tiež symbolom pre peniaze, bankovníctvo, ambície a bohatstvo. Je známe že má utišujúci účinok na ľudské oko. V prírode jasne dominuje.

Fialová

Zmes ohnivej červenej a oceánskej modrej. Je považovaná za posvätnú, magickú, jemnú a drahocennú. Fialová je symbolom duchovnosti, luxusu ale aj sily. Použitie fialovej v dizajne poukazuje na eleganciu, luxusný efekt a vyvoláva pocit sofistikovanosti.

Psychológia farieb v dizajne

Čierna

Čierna je najtmavšia farba. Používa sa k úprave ostatných farieb. Čierna poukazuje na silu, autoritu, eleganciu ale aj smrť a zlo. Zvyšuje dôveru a zároveň vytvára atmosféru tajomstva a sily.

Hnedá

Má zemité tóny ktoré súvisia s prírodou. Je dobre použiteľná, ku všetkým ostatným farbám. Hnedá môže dať vášmu dizajnu, pocit dôvery, spoľahlivosti a jednotnosti. Taktiež vám ho pomôže vyvážiť.

Oranžová

Oranžová je teplá slnečná farba, ktorú je možno namiešať s červenej a žltej. Je to farba jesene. Vyniká ako symbol kreativity, energie , šťastia a radosti. Oranžová farba taktiež stimuluje hlad.

Záver

Farby tiež môžeme miešať do jednotlivých odtieňov, ktoré menia svoj význam. Avšak pamätajte, že význam farieb sa líši v rôznych krajinách a kultúrach. Pri výbere farieb treba byť opatrný a dobre si rozmyslieť, akú farbu by ste použili vo vašom dizajne. Farba ale samozrejme nie je jediná vec, ktorá ovplyvní náladu a emócie vášho dizajnu.

Autor článku

Ján Levák

Ján Levák

Venujem sa web dizajnu a tvorbe vizuálnej identity. Je to práca ktorá ma napĺňa a je zároveň aj mojim hobby. No keď sa nájde čas, tak si rád vybehnem na bicykel do prírody.

Podobné články

SEO trendy roku 2019

Čítať viac

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech 2

Čítať viac

Prečo je dôležitý SEO audit web stránky a čo by mal obsahovať?

Čítať viac

10 spôsobov ako pomocou SEO zvýšiť návštevnosť web stránky

Čítať viac

Online marketing a ako ho môžete využiť vo svoj prospech

Čítať viac

Poznáte benefity profesionálneho copywritingu pre váš biznis?

Čítať viac