Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Máme nové logo. Pozrite sa ako vzniklo.

Už dlhšie sme videli potrebu redesignovať naše logo a celkovo našej značke Seduco vdýchnuť nový život. Ako to dopadlo sa dozviete nižšie.

Idea, ktorú sme mali na začiatku

Na začiatku sme sa trochu zamysleli nad našou cieľovou skupinou. Proste sme si opísali nášho ideálneho klienta a potom sme si len položili otázku - Aké logo by sa tomuto klientovi mohlo páčiť. Určite na začiatku odporúčam spraviť si poriadny prieskum vašej cieľovej skupiny. Toto neplatí len pri designe loga ale pri akejkoľvek marketingovej a podnikateľskej aktivite. Treba chápať, že logo nerobíme len kvôli sebe, ale hlavne pre našich klientov. Niekedy sa nám stáva pri zákazkách, že majiteľ firmy chce niečo, čo sa absolútne nepáči jeho klientom.

Naše túžby

Máme radi jednoduché, no efektívne veci. Preto sme vedeli, že chceme niečo jednoduché, no úderné. Niečo ako má Apple, Nike, Twitter, Playboy a ďalšie podobné firmy. Chceli sme niečo, čo si ľudia budú dobre pamätať, niečo, čo budú mať radi a budú mať radosť spolupracovať s takou firmou.

Myšlienka, ktorá má hĺbku

Ešte pred prvým skicovaním sme si povedali, že vložíme do symbolu niečo silné. Nejaký symbol, ktorý sa už dlho používa, má tradíciu a plynie z neho nejaká energia. Veľmi sa nám zapáčila myšlienka použiť trigram. Existuje 8 základných trigramov, každý z nich reprezentuje nejakú prírodnú silu a zároveň element ľudského života. My sme si zvolili trigram, ktorý nám bude pomáhať v podnikaní a kariére. Len pre zaujímavosť, známa rapová skupina Jedi Mind Tricks má v logu tiež trigram - celý článok tu.

Použiť samotný trigram ako symbol loga asi nie je dobrý nápad. Preto sme sa rozhodli tento trigram zakomponovať do ďalšieho symbolu. Po kratšom brainstormingu sme mali jasno. Všetky naše služby súvisia s marketingom a komunikáciou (firma > zákazník). Takže padlo rozhodnutie, že použijeme symbol chat bubliny. Myšlienka v podstate jednoduchá. Dáme trigram do bubliny. Takto bude trigram vyzerať ako text v bubline.

postup vzniku loga seduco

Grafické spracovanie

Takže myšlienku máme, teraz prichádza na rad grafické spracovanie. Hlavné vodítka sú pre mňa ako grafika - modernosť, minimalizmus, zapamätateľnosť a priateľský pocit z pohľadu na logo. Hrúbku línií, odstupov, pomerov som riešil za pomoci zlatého rezu - "Golden Ratio".

Keď som mal symbol, prešiel som na výber a customizáciu fontu pre logo. Po dlhšom prehrabávaní som našiel perfektný font, ktorý sa skvele tvarovo hodí ku symbolu bez nejakých zásadnejších úprav fontu alebo symbolu.

Farebná schéma loga a značky

Aby som našiel správne farby, obetoval som jeden víkend štúdiu feng shui. Študoval som predovšetkým farby a ich pôsobenie na človeka a firmu. Nejdem tu rozoberať všetky dôvody, prečo som zvolil farby ktoré som zvolil. Tým, čo ich táto problematika zaujíma, odporúčam naštudovať si tento seriál.

Nakoniec som vybral tri farby, ktoré budeme používať. Sú to modrá, zelená a žltá. Uvediem aspoň niečo, čo tieto farby reprezentujú:

  • Zelená - Je to farba prírody, majú ju radi kreatívni ľudia a posilňuje naše zdravie.
  • Modrá - Je to farba pokoja a vyrovnanosti. Presne tieto dve vlastnosti vo firme potrebujeme v náročnejších obdobiach.
  • Žltá - Je to farba mysle, stimuluje mozgovú činnosť. Asi vám je jasné, že tieto vlastnosti žltej farby potrebujeme v agentúre ako soľ.

Záver

Nakoniec sa nám logo podarilo tak, ako sme chceli. Teší nás aj myšlienka, ktorú sme do loga zapracovali. Ešte tip na záver: Logo musí fungovať aj keď je veľmi malé. Niektoré logá keď použijete malé, zmizne ich myšlienka. Toto bol jeden z dôvodov redesignu nášho starého loga. Keď bolo logo hotové, pripravil som ešte všetky potrebné verzie. Kľudne dajte vedieť feedback na logo do komentov.

Seduco logo - full

Zapáčil sa vám náš prístup ku tvorbe loga? V prípade že máte záujem o niečo podobné, kontaktujte nás kliknutí na tlačítko nižšie.

Autor článku

Róbert Suja

Róbert Suja

Robí mi veľkú radosť pripravovať UX a UI pre webové stránky alebo e-shopy, pripravujem logá a celé vizuálne identity pre našich klientov.

Podobné články

Čo je WooCommerce? A aké sú jeho výhody?

Čítať viac

Ako napísať kvalitný SEO článok?

Čítať viac

Ako na vlastný e-shop? 5 tipov pre začiatočníkov

Čítať viac

Čo je obsahová stratégia a prečo ju potrebujete?

Čítať viac

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac