Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Firmy nepotrebujú nové web stránky

Tento článok je určený hlavne pre tých, ktorí už webovú stránku majú, no riešia ako zvýšiť jej výkon. Z vlastnej skúsenosti viem, že veľa firiem rieši, či potrebujú upraviť svoj aktuálny web alebo pripraviť úplne nový web. Pri rozhodovaní sa je dôležité zvážiť, čo vlastne chceme zmenami docieliť. V tomto článku si povieme niečo o tom, kedy je vhodné kompletne meniť web stránku a kedy je zas vhodné meniť iba jej časti a postupne ju vylepšovať.

Čiastočný vs. kompletný redizajn

Medzi kompletným redizajnom webovej stránky a jej úpravami je veľký rozdiel v tom, koľko času a teda aj financií to všetko bude stáť. Pri úpravách existujúcej web stránky sa menia iba niektoré časti na webe. Pri kompletnom redizajn sa zvykne meniť aj celé technické riešenie webu, výraznejšie aj vizuálna stránka webu, zmena jeho štruktúry alebo štruktúry jeho obsahu.

Kedy sú vhodné čiastočné úpravy?

Ideálny prípad je, ak má majiteľ webu implementovaný Google Analytics (alebo iný analytický nástroj) aby sme získali dáta o používaní webu. Úpravy treba realizovať na základe získaných dát, aby sme vedeli aký potenciálny dopad môžu mať budúce úpravy na webe. Vo veľa prípadoch, sa okrem úprav na základe dát robia aj úpravy na základe znalostí agentúry alebo freelancera (rôzne UX/UI pravidlá, pravidlá typografie a pod.). Je to vlastne taká evolúcia webu. Takýto prístup k webu je výhodný z časového aj finančného hľadiska a zmeny sa dajú dobre merať či sa veci vyvíjajú správnym smerom.

Kedy odporúčame kompletný redizajn?

Bývajú prípady, kedy je vhodné web kompletne redizajnovať. Môže sa jednať často o príliš zastaralé technické riešenie web stránky, prípadne o výrazné zmeny vo firme alebo jej vizuálnej identity. Každopádne, je vždy veľmi dôležité zvážiť či je potrebný kompletný redizajn. Vieme sa na to pozrieť spoločne s vami, v prípade že si nie ste istý, a spravíme vám audit webu aby sme vám mohli odporučiť to najvhodnejšie riešenie na mieru.

[caption id="attachment_751" align="alignnone" width="847"]Redesign koncept - IKEA (dribble - Michal Parulski) Takto by mohol vyzerať kompletný redizajn IKEA (dribble - Michal Parulski)[/caption]

Zaručí nám kompletný redizajn úspech?

Práve pri kompletnom redizajne býva niekedy problém s tým, že nielenže sa výsledky nezlepšia ale práve naopak, zhoršia. Samozrejme je podstatné aké ukazovatele sledujete. Ja pokladám za rizikovejší kompletný redizajn ako čiastočný. V mnohých prípadoch je naozaj lepšie robiť malé úpravy, a tým web ladiť k dokonalosti.

Poďme to zistiť v praxi na vašom webe

Ak rozmýšlate nad svojim webom, či ho redizajnovať alebo nie, napíšte nám e-mail na info@seduco.sk. Pozrieme sa na váš web a zhotnotníme, aké riešenie by bolo vo vašom prípade najvhodnejšie. Ak v tom uvidíte potenciál, môžeme sa dohodnúť na spolupráci.

Odkazy na články zaoberajúce sa podobnou tématikou

Autor článku

Róbert Suja

Róbert Suja

Robí mi veľkú radosť pripravovať UX a UI pre webové stránky alebo e-shopy, pripravujem logá a celé vizuálne identity pre našich klientov.

Podobné články

Čo je WooCommerce? A aké sú jeho výhody?

Čítať viac

Ako napísať kvalitný SEO článok?

Čítať viac

Ako na vlastný e-shop? 5 tipov pre začiatočníkov

Čítať viac

Čo je obsahová stratégia a prečo ju potrebujete?

Čítať viac

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac