Koľko peňazí investovať do webovej stránky ?

V tomto článku sa pozrieme na to, či sa firmám oplatí šetriť na webovej stránke alebo nie. Povieme si, aké ceny sú adekvátne a pre koho je určená kvalitná web stránka. Podotýkam, že konkrétne cifry je veľmi ťažké stanoviť bez predošlej komunikácie s klientom.

 

Nie je web ako web

Tu je to podobné ako u áut. Nie je auto ako auto. Mercedes sa pohybuje v úplne iných cenových reláciách, ako napríklad Škoda. Je to preto, lebo Mercedes má väčšiu prestíž, používa kvalitnejšie materiály, má krajšiu estetiku a celkovo lepšie parametre. Je pochopiteľné, že Mercedes vás prezentuje na verejnosti v úplne inom svetle. V takom, o aký máte záujem. Presne takto to funguje aj s web stránkami. Chcete aby bola vaša web stránka ako ten Mercedes? Ak áno, treba to aj náležite oceniť. Zas na druhú stranu, nie každý potrebuje Mercedes.

Rôzne štartovacie čiary pri začatí tvorby (redesign, nový web, …)

Nie každý projekt je rovnaký. Niekedy už klient prinesie podklady tak pripravené, že časť práce už nemusíme riešiť. Inokedy zas začíname úplne od nuly. Musíme si naštudovať klientov obor, spraviť prieskum trhu, vyvodiť z toho nejaké závery, s ktorými budeme ďalej pracovať. Toto je tiež práca a ovplyvňuje cenu za web stránku. Ďalší špecifický príklad je redesign starej web stránky, ktorý je lacnejší. V niektorých prípadoch iba vylepšujeme vizuál celého webu, no v iných sú tieto zmeny zásadnejšie. Všetko sú to detaily, ktoré vplývajú na konečnú cenu.

Záleží na veľkosti firmy a jej ambícií

Prvá vec je veľkosť firmy, pre ktorú sa web stránka vytvára. Prečo to vplýva na cenu? Robiť web stránku pre veľkú firmu je väčšie riziko, máme väčšiu zodpovednosť. Veľká firma si neskôr môže platiť drahé kampane a ak je web nekvalitne pripravený, tieto investície môžu byť neefektívne. Samozrejme to padne na hlavu toho, kto web stránku vytváral. Druhá vec sú ambície firmy. Ak firma má so svojou novou web stránkou veľké ambície, zaberie oveľa viac času takúto web stránku pripraviť. Je oveľa jednoduchšie a rýchlejšie pripraviť veľmi jednoduchý web, ktorý bude slúžiť iba ako vizitka.

Čo všetko bude celá zákazka obsahovať

Jedná sa len o design? Alebo potrebujete aj texty, SEO, množstvo odborných rád, zaškolenie ako web stránku používať? Všetko sú to jednotlivé služby, ktoré vám vieme ku stránke ponúknuť. Každá z týchto služieb posúva váš nový web na úplne inú, lepšiu úroveň. Taktiež nie je design ako design, niekedy sa jedná o niečo jednoduché, čo sa dá rýchlo pripraviť. Inokedy zas klient žiada niečo náročné. Robia sa napr. rôzne ikony ma mieru, fotografie na mieru alebo sa ku web stránke vytvára video. Teraz môžete vidieť, že naozaj nie je web ako web.

Šablóna, alebo unikátny web na mieru

Spôsobov, ako pripraviť web stránku pre klienta je viacero. Všetko závisí od rozpočtu a potrieb klienta. Jedna cesta je pripraviť web cez vopred pripravenú šablónu. Prípadne sa táto šablóna môže upraviť tak, že programátor spraví na nej malé zmeny, aby sa nepodobala až tak moc na pôvodnú. Nevýhodou šablón je, že váš web sa môže podobať na web niekoho iného, kto túto šablónu používať tiež. Dnešné, moderné šablóny ale poskytujú také možnosti customizácie, že sa dajú na jednej šablóne pripraviť dva, takmer norozoznateľné weby. Táto varianta je pre klientov, ktorý nemajú tak vysoký rozpočet. Druhá varianta je unikátny web na mieru. Tu sa robí web od základu (wireframy), až po výsledný design krok po kroku. Toto riešenie je finančne nákladnejšie, no je to unikát a nemôže sa vám stať, že niekto iný bude mať to isté. (Pokiaľ to od vás neodkopíruje 🙂

Zvoliť si agentúru alebo freelancera?

My sme si prešli obidvoma typmi práce. Začínali sme ako freelanceri a skončili sme pri agentúre. Freelancer je dobrý na menej komplexné úlohy, ako napr. rôzne grafické práce – billboardy, logá, bannery a pod. No agentúra je lepšia na tvorbu webov ako celok. Nie vždy to musí platiť, ale väčšinou je to tak. Je to preto, lebo freelancer neovláda dokonale všetky obory, ak nie je superman. Čiže pri tvorbe webu často spolupracuje s inými freelancermi a to už je podobný model ako agenúra. V agenúre máte všetkých ľudí pokope (programátor, grafik, marketér, seo konzultant, copywriter, …), rýchlejšie a dynamickejšie dostanete svoj web. V agentúre už sú zabehnuté procesy, ako rýchlo komunikovať, riešiť problémy v tíme atď. Takže my odporúčame agentúru na komplexnejšie veci, nie preto že sme agentúra, veď koniec koncov sme boli freelanceri aj my.

Aké sú teda adekvátne ceny?

No a konečne sa dostávame k jadru veci, ktoré túžite vedieť. Skúsim teda uviesť sumy, aj keď je to naozaj len taká orientačná predstava. Takže jednoduchý firemný web (Okolo 5 podstránok) sa u šablónových webov pohybuje niekde medzi 600-900€ a u unikátnych webov niekde medzi 800-1200€. Samozrejme, ak sú tam poskytované rôzne iné služby ako napr. copywriting, jazykové mutácie alebo SEO, sú tieto ceny vyššie. Ak ide o eshop, tak ceny u šablónových ehopov sú niekde medzi 900-1400€ a u unikátnych shopov 1400€ a viac. Toto sú naozaj len orientačné ceny, vždy závisí od konkrétneho prípadu a požiadaviek klienta. Rôzne agentúry, rôzne prístupy ku cenotvorbe, nevylučujem, že tieto ceny môžu byť aj oveľa vyššie. Takto sa na to pozeráme my.

Záver

Ceny, ktoré našim klientom dávame my, sú veľmi prijateľné. Za svoje peniaze dostanú hodnotu, ktorá sa naozaj oplatí. V prípade, že by ste mali záujem o web stránku od nás, kontaktujte nás tlačítkom nižšie „Mám záujem“. Na základe vstupných údajov vám povieme presnú cenu, ktorú zaplatíte. Prípade si môžete prezrieť našu prácu – kliknite tu.

Mám záujem

0
  Mohlo by vás tiež zaujímať ...