Sme k dispozícii

Aktuálne máme voľnú kapacitu na váš projekt. Tak sa nám ozvite a spolu sa do toho pustíme.

Mám záujem

9 SEO trendov na rok 2025 pre každý web

Rok 2025 prinesie do sveta SEO väčšiu dynamiku a nové príležitosti, ktoré môžete využiť na zvýšenie návštevnosti, predajov produktov alebo služieb. Po prečítaní článku zistíte, ktoré SEO trendy sa oplatí nasledovať a aký majú potenciál pre tento rok.

Skutočne aktuálne trendy menia celý pohľad na SEO. Kedysi to bola iba optimalizácia stránok. Dnes je to optimalizácia pre viacero formátov ako: AI (ChatGPT, Bard…), YouTube videá, sociálne siete a mnoho ďalšieho. Doba postupne zmení pôvodný názov SEO – Search Engine Optimization na Search Everywhere Optimization.

Kľúčové poznatky z článku

  • AI Overviews od Google neznamená koniec SEO, ale skôr novú príležitosť: Weby by mali byť optimalizované pre tento formát, aby si udržali a prípadne aj zlepšili svoje pozície vo vyhľadávaní.
  • YouTube je druhý najväčší vyhľadávač a videoobsah je čoraz dôležitejší: Optimalizácia videí pre YouTube je nevyhnutná pre úspech. Návody začínajúce na „Ako…“ majú potenciál získať popredné miesta vo vyhľadávaní.
  • ChatGPT s takmer 70 miliónmi návštev mesačne mení spôsob vyhľadávania informácií: Firmy by mali zvážiť optimalizáciu aj na tejto platforme, ktorá ponúka organické zviditeľnenie prostredníctvom odporúčaní, recenzií a relevantného obsahu.
  • Dlhšie kľúčové frázy sú dôležitejšie ako krátke kľúčové slová: Ľudia vyhľadávajú pomocou dlhších fráz (5-8 slov), ktoré sa podobajú bežnej konverzácii. Zameranie sa na dlhé, personalizované kľúčové slová je dôležité lepšie trafiť cieľovú skupinu.
  • Dĺžka článku by mala byť primeraná obsahu, nie prehnane dlhá: Dôležitá je kvalita a relevantnosť obsahu pre používateľa, nie jeho dĺžka. Vyhnite sa „SEO vate“ a sústreďte sa na stručné a výstižné informácie.
  • Optimalizácia obrázkov pre Google Lens je dôležitá pre vizuálne vyhľadávanie: Google Lens získava čoraz viac vizuálnych vyhľadávaní. Optimalizácia obrázkov (kľúčové slová v názve a ALT atribúte) je dôležitá pre zviditeľnenie.

Poďme si postupne prebrať v článku najnovšie trendy v SEO pre rok 2025:

1. Zanikne SEO kvôli AI overviews v Googli?

Krátka odpoveď je nie. Práve naopak, Neil Patel sám potvrdil, že pri klientoch pocítil nárast o 1%. Avšak je potrebné, aby váš web bol správne optimalizovaný.

Pre tých, ktorí nevedia, tak AI overviews je nový typ vyhľadávania v Googli. Zobrazuje sa v hornej časti stránky s výsledkami vyhľadávania, nad tradičnými odkazmi na webové stránky. To používateľom umožňuje rýchlo získať prehľad o danej téme bez nutnosti preklikávať sa na jednotlivé weby.

AI overviews oficiálne spustili 14.5.2024 v USA. Tu je príklad toho ako to v praxi vyzerá:

Ukážka ako vyzerá AI overviews

Zatiaľ tento typ vyhľadávania nebol spustený na Slovensku. Nevieme taktiež kedy ho spustia, ale je potrebné, aby ste sa pripravili na túto zmenu.

Momentálne sme na úplnom začiatku, preto tento výsledok je zaujímavý. Uvidíme ako ho bude ďalej rozvíjať samotný Google.

Odporúčam: Pripraviť sa na túto zásadnú zmenu. Optimalizujte váš web pre AI overviews.

Róbert Suja

Pripravte sa aj vy

Nenechajte si újsť vlak. S príchodom nových SEO trendov máte skvelú príležitosť získavať viac z tohto typu návštevnosti.

  • Zvezte sa na vlne nových trendov
  • Získajte náskok pred konkurenciou
  • Zvýšte vaše predaje
Konzultácia zdarma

Sme k dispozícii

Aktuálne máme voľnú kapacitu na váš projekt. Tak sa nám ozvite a spolu sa do toho pustíme.

Máme za sebou 130+ úspešných webových projektov

2. YouTube je druhý najväčší vyhľadávač na svete

Videoobsah sa stáva hlavným zdrojom dôvery u používateľov. Taktiež aj YouTube má vlastný algoritmus, ktorý rozhoduje o pozícii videa. Viete ho ovplyvniť viacerými faktormi:

  • Používajte pútavý názov videa
  • Napíšte detailný popis (pridajte linky na web)
  • Pridajte kľúčové momenty na časovej osi
  • Používajte prirodzene kľúčové slová

Nezabúdajte na kvalitný obsah, ktorý je kráľom a jedným z najviac kľúčových faktorov. Môžete mať akokoľvek optimalizované video z pohľadu SEO, keď vo finále neodovzdá hodnotu pre používateľa.

Bonus: Návody, ktoré sa začínaju na „Ako…“ môžu získať prvé miesto priamo vo vyhľadávaní v Googli. Ísť krok po kroku zároveň s video je pre používateľa jednoduchšie a nemusí čítať. Príklad: Kto by z vás viazal kravatu podľa článku? Priznajme si, že asi málokto. Radšej pozriete si video, ktoré vám to ukáže do 1 minúty:

Odporúčam: Rozdeliť svoje investície, pretože cielite na úplne inú cieľovku. Je to cieľovka, ktorá preferuje video, obrázky pred čítaním.

3. ChatGPT má takmer 70 miliónov návštev

ChatGPT zaznamenal v januári 2025 takmer 70 miliónov návštev (podľa Ahrefs), čo jasne dokazuje jeho silnú pozíciu na trhu, kedže patrí medzi TOP 100 najnavštevovanejších stránok na svete. Nejde len o prechodný trend, ale o technológiu, ktorá radikálne mení spôsob, akým vyhľadávame informácie. Čo teda môžeme očakávať v roku 2025 a ďalej?

  • Ľudia vyhľadávaju konkrétne problémy: ChatGPT snaží sa vybrať čo najlepšiu, personalizovanú odpoveď.
  • Získate viac dopytov: Vyskytujete sa opäť aj v inom odvetví ako Google vyhľadávanie alebo ako som predtým spomenul YouTube.
  • Reklama zadarmo z viacerých formátov: ChatGPT dokáže odporučiť stránky, videá, obrázky atď.
  • Ľudia často hľadajú najlepšiu značku alebo produkt: Používateľ môže vyhľadávať: Ktoré sú najlepšie digitálne marketingové agentúry?

Prvé pozície pozície obsadíte podobne ako pri SEO optimalizácii:

  • Spomenutie brandu, produktu na webe
  • Recenzie – okrem Google recenzií, overuje Trustpilot, Amazon a iné
  • Relevantnosť obsahu – čím konkrétnejšie niečo vyhľadá používateľ, tým máte lepšiu šancu zobraziť sa na prvých miestach

Odporúčam: Oplatí sa investovať čas aj do ChatGPT. Dokáže z toho benefitovať viacero oblastí z vášho biznisu. Silu ChatGPT potvrdzuje aj Google trends:

4. Vyhýbajte sa písaniu obsahu pomocou AI

Obsah písaný čisto umelou inteligenciou (AI) stráca na dôveryhodnosti a záujme čitateľov. Ak je cieľom zaujať publikum na dlhší čas, je lepšie písať obsah manuálne alebo AI obsah aspoň upraviť, aby pôsobil viac autenticky a zapojil čitateľov.

Našli sme pre vás infografiku, ktorá zobrazuje priemernú dĺžku čítania článku na základe dát:

  1. Ľudsky napísaný obsah: Čitatelia strávia priemerne 2 minúty a 36 sekúnd pri obsahu, ktorý bol úplne napísaný človekom.
  2. Obsah vytvorený AI a upravený človekom: Takýto obsah čitatelia čítajú priemerne 1 minútu a 58 sekúnd. To znamená, že kombinácia AI a ľudskej úpravy má menší, ale stále prijateľný záujem.
  3. Čisto AI napísaný obsah: Tu je záujem najnižší – čitatelia strávia priemerne 1 minútu a 21 sekúnd, čo je výrazne menej ako pri ostatných typoch obsahu.

Odporúčam: Vyhnúť sa odfláknutému generovaniu textov cez AI. Píšte pre ľúdí a nie pre Google.

Róbert Suja

Nestíhate?

Ak nestíhate tvoriť kvalitný obsah, spravíme to za vás. Máme prepracovaný proces na tvorbu plánu obsahu, jeho tvorby a distribúcie.

  • Budete vedieť aký obsah tvoriť
  • Ušetríte čas pre svoj biznis
  • Vynikajúca návratnosť investície
Konzultácia zdarma

Sme k dispozícii

Aktuálne máme voľnú kapacitu na váš projekt. Tak sa nám ozvite a spolu sa do toho pustíme.

Máme za sebou 130+ úspešných webových projektov

5. Obsah vytvorený používateľmi (Reddit, Quora)

Obsah vytvorený používateľmi je preklad z pôvodného UGC – User-Generated Content. Tento typ obsahu je veľmi nápomocný pre používateľov a samotný Google. Google za posledne obdobie začal posúvať na prvé pozície príspevky od používateľov z reddit.com a quora.com.

Ďalšia zaujímavosť je, že potvrdzuje to aj podpísaný deal Googlu s Redditom za 60 miliónov dolárov. Google bude testovať AI modely na ľudských príspevkoch.

Kvôli čomu je tento typ obsahu na prvých priečkach? Je to kvôli tomu, že ľudia nerobia kvalitný obsah? Je to často spôsobené tým, že používatelia jednoducho nevedia nájsť odpoveď na ich otázku. Práve tu máte veľkú príležitosť vytvoriť podstránku, ktorá im odpovie alebo nájde riešenie na ich problém.

Pozrite si zaujímavé video o User-Generated Content od Ahrefs, v ktorom diskutujú, či je to mýtus alebo nie:

Búranie mýtu: Google je vyhľadávací nástroj pre Reddit?

Odporúčam: Optimalizovať tento typ obsahu napríklad pri budovaní publikačného plánu, v ktorom si nájdete témy, na ktoré neexistujú články. Máte veľkú šancu uspieť.

6. Nepíšte nadbytočne dlhé články, vyhnite sa „SEO vate“

Stretol som sa s veľkým kvantom článkov, ktoré riešia „ideálnu dĺžku článku“. Skrátená odpoveď je: píšte natoľko dlhé články, aby obsahovali iba to čo potrebuje používateľ. Potvrdil to aj samotný John Mueller:

Diskusia v Reddite, v ktorej potvrdil John Mueller, že dĺžka článku nie je ranking factor

Vždy je potrebné vytvárať obsah pre ľudí, nie pre Google. Vieme si to ukázať na príklade: Návod „Ako vypnúť iphone?“ od Applu. Čím kratší a údernejší obsah dokáže vyriešiť problém, tak vie sa jednoducho dostať na prvé miesto:

Ukážka: Návod ako vypnúť iPhone

Odporúčam si pozrieť krátky útržok videa, ktoré odpovedá na nepravdivé presvedčenia o SEO článkoch:

Odporúčam: Písať logicky a čo najjednoduchšie pre používateľov. Nemusí to platiť iba pre články. Optimalizujte a aktualizujte pôvodné stránky, tak aby neboli zbytočne dlhé.

7. 28% ľudí vyhľadáva v rozsahu 5-8 slov

Graf jasne ukazuje, že ľudia pri vyhľadávaní hovoria – nepíšu strohé výrazy. Preto zabudnite na krátke kľúčové slová a zamerajte sa na dlhšie frázy, ktoré sa podobajú bežnej konverzácii. Je to presnejšie pre hľadajúcich a výhodnejšie pre vás.

Pozrite si 2 nasledujúce grafy pre lepšiu predstavu:

Graf, ktorý porovnáva vyhľadávanosť kľúčových slov podľa počtu slov
Graf, ktorý porovnáva textové a hlasové vyhľadávanie podľa veku

Kľúčové zistenia z grafov s hlasovým vyhľadávaním sú nasledovné:

  • 28% dotazov s 5-8 slovami: Graf ukazuje, že 28% dotazov v roku 2024 má dĺžku 5-8 slov. Čím je dlhšie kľúčové slovo alebo fráza, tým lepšie viete vyhľadávací zámer pre používateľa. Vďaka tomu môžete ľahšie predať svoju službu alebo produkt
  • Mierne klesajúci trend pre 1-2 slovné dotazy poukazuje na zmenu: Graf ukazuje mierny pokles podielu 1-2 slovných dotazov. Hoci stále tvoria významnú časť, ich vplyv sa znižuje. To naznačuje, že ľudia sú pri vyhľadávaní čoraz presnejší a špecifickejší, čo vedie k používaniu dlhších fráz.
  • Deti skorej sa naučia rozprávať ako písať, preto používajú hlasové vyhľadávanie. Zistite si, ktorý spôsob vyhľadávania používa vaša cieľovka.

Ľudia sa pýtajú komplexnejšie a presnejšie. Krátke 1-2 slovné dotazy mierne strácajú na význame.

Odporúčam: Zamerať sa na dlhšie, personalizované kľúčové slová.

8. Obrázky sa zobrazia až v 31,1% všetkých vyhľadaní

Nemusíte vždy odchádzať z platformy ako je Google. Stačí spraviť dôkladnú optimalizáciu obrázkov z pohľadu SEO. Aktuálne Google Lens (vyhľadávanie pomocou obrázkov) získava cez 20 miliárd vizuálnych vyhľadávaní každý mesiac.

Okrem toho, obrázky sa zobrazia až v 31,1% všetkých vyhľadaní podľa Moz k januáru 2025.

Prečo sú tieto dáta zaujímavé pre váš biznis?

  • Pomáha nájsť používateľom, produkt, zviera, rastlinu a i., keď nepoznajú názov daného objektu
  • Viete zobrazovať viacero dát: cenu, dostupnosť a iné
  • Rýchlejší nákup: až 50% používateľov rozhodne sa na základe obrázku
  • Ďalšia zadarmo reklama, za ktorú nemusíte platiť

Čo potrebujete optimalizovať?

  • Používajte kľúčové slova (názov obrázku, ALT atribút atď.)
  • Vyplňte ALT atribút
  • Nastavte relevantný názov obrázku – vyhnite sa obecným názvom ako „IMG_3058.jpg“

Na celé vymenovanie by bol potrebný samostatný článok.

Príklad u jedného nášho klienta je, že až 22% návštevnosti tvoria obrázky:

Graf zobrazuje návštevnosť iba z obrázkov (nepočíta sa tu návštevnosť z webu)

Bol to veľmi podarený projekt, na ktorom aktívne pracujeme. Napísali sme dokonca o ňom case study.

Odporúčam: Pokiaľ obecne nemáte optimalizované SEO na webe, tak nepúšťajte sa do toho. Potrebujete stavať na pevných základoch. Oproti tomu pre zabehnuté weby / pokročilejšie SEO stratégie je to správny krok.

Róbert Suja

Neviete kde začať?

Optimalizujeme vaše obrázky tak, aby sa zobrazovali na prvých pozíciach vo vyhľadávaní. Správne optimalizované obrázky dokážu priniesť:

  • Zvýšenie predajov
  • Zobrazia sa používateľom ako prvé
  • Máte organickú reklamu
Konzultácia zdarma

Sme k dispozícii

Aktuálne máme voľnú kapacitu na váš projekt. Tak sa nám ozvite a spolu sa do toho pustíme.

Máme za sebou 130+ úspešných webových projektov

9. EEAT – budujte dôveryhodnosť, stavajte na pevných základoch

Budovanie E-E-A-T (odbornosti, skúseností, autority a dôveryhodnosti) bude kľúčový pre rok 2025. Značky a tvorcovia obsahu by mali prioritizovať originalitu prostredníctvom vlastných dát, skúseností a unikátnych poznatkov. Google čoraz viac oceňuje originálny obsah.

Zamerajte sa na:

  • Recenzie od zákazníkov
  • Vlastný výskum, infografiky, dáta, štatistiky atď.
  • Analýzu správania zákazníkov cez vyhľadávacie dopyty, ktoré pomôžu odhaliť obsahové medzery a vytvoriť hodnotný obsah

Obsah by mal prezentovať reálne ľudské skúsenosti, ktoré budujú dôveru a autenticitu pre používateľov aj vyhľadávače.

Výhody EEAT:

  • Zvýši silno návštevnosť
  • Získate lepšie pozície v Googli, pretože Google miluje tento typ obsahu
  • Získate viacej odkazov (zvýšite autoritu vašej stránky)

Odporúčam: Stavajte na pevných základoch. Dbajte na odporúčania podľa Googlu. Určite nezabudnite pri SEO stratégii na túto tému.

Zhrnutie

V roku 2025 sa SEO stáva komplexnejším a dynamickejším odvetvím, ktoré si vyžaduje detailnejší prístup. Už nejde len o optimalizáciu pre vyhľadávače, ale o optimalizáciu pre používateľov naprieč rôznymi platformami (ako YouTube a ChatGPT), formátmi a typom obsahu.

Kľúčové bude prispôsobiť sa zmenám v správaní používateľov, ako je rastúci význam videoobsahu, hlasové a obrázkové vyhľadávanie a AI overviews. Dôraz na kvalitu, autenticitu a dôveryhodnosť obsahu (EEAT) bude ešte silnejší, pričom originálny obsah založený na vlastných skúsenostiach a dátach uprednostní Google.

Môj pohľad na nové trendy v SEO je mimoriadne pozitívny. Som rád, že sa SEO optimalizácia čoraz viac rozširuje a nachádza uplatnenie v rôznych oblastiach, čo potvrdzujú aj údaje v článku. Myslím si, že SEO bude populárnejšie ako doteraz.

Autor článku

Róbert Suja

Sme k dispozícii

Aktuálne máme voľnú kapacitu na váš projekt. Tak sa nám ozvite a spolu sa do toho pustíme.

Róbert Suja

Kombinujem skúsenosti z podnikania s marketingovými a dizajnérskymi znalosťami, aby som pomáhal klientom uspieť v online prostredí.

Kontaktujte ma