Aký bol rok 2018 v Seduco a aký bude rok 2019
Rok 2018 bol pre nás veľmi zásadný. Dosiahli sme viacero úspechov, o ktoré sme usilovali a nastavili si zas nové ciele na rok 2019. Je toho ešte veľa, v čom sa chceme zdokonaľovať, ale aj veľa toho, v čom sme experti. Digitálne technológie sa rýchlo vyvíjajú a my, ako agentúra s nimi musíme držať krok. V tomto článku vám zhrniem, čo sa v Seduco za posledný rok udialo a aké zlepšenia môžete od nás v budúcom roku čakať.
Spustili sme nový web
Spustenie nového webu sme plánovali už dlhšie a konečne sa nám to tento rok podarilo (presne 24. 04. 2018). Dizajn webu a vlastne celé UX a UI, sme si pripravovali interne. Jeden z hlavných dôvodov, prečo sme spravili tak rapídny redizajn je, že sme tento rok pustili von našu novú vizuálnu identitu.
Aktuálna verzia webu nie je finálna a už teraz máme pripravených množstvo inovácií. S webom budeme v priebehu nasledujúceho roka aktívne pracovať a budeme častejšie zverejňovať naše najnovšie práce vo forme prípadových štúdií, aby sme viac prezentovali detaily našich spoluprác s klientmi.
Nová vizuálna identita
Už dávno vieme, že logo je len vrchol ľadovca, v rámci celej vizuálnej idenity. Tento rok sme spustili našu kompletnú vizuálnu identitu. Nové logo sme zverejnili už minulý rok, no celú identitu sme postupne implementovali až v priebehu roku 2018. Prejavilo sa to na novom webe, vizitkách, tlačovinách pre klientov a v interiéri našich kancelárií.
Bol to pre nás veľmi logický krok. Naše služby dosiahli úroveň, ktorú bolo treba komunikovať, ako aktuálnym klientom, tak aj novým potenciálnym klientom. Ešte by som dodal, že vizuálnu identitu neberieme ako konečnú, tak ako je. Berieme ju ako živý organizmus, ktorý sa bude s nami vyvíjať tak, ako sa budeme vyvíjať my.
UX posila interného tímu
Máme nového člena interného tímu. Hlavný dôvod bol, posilniť našu UX zložku tímu. Ako agentúra sme pochopili, že pri každom projekte musíme mať v prvej línii zvládnuté UX a až potom riešime UI.
Potrebovali sme človeka, ktorý bude mať čas a priestor venovať sa predovšetkým UX veciam pre našich klientov. Výstupy nášho nového UXáka, si budete môcť pozrieť čoskoro na najbližších projektoch, na ktorých momentálne pracujeme.
Noví klienti
Tento rok sme získali niekoľko nových klientov. Nejde tu ani tak o počet, ako o kvalitu. S klientmi, sme tento rok, nadobudli oveľa užší vzťah. Snažíme sa ich problémy pochopiť do hĺbky a naozaj sa im venovať. Čo by som možno, v rýchlosti, vypichol je UX/UI redizajn projektu Blendea.cz. Je to super značka, ktorá má už teraz veľmi vychytaný produkt, no nezaspali na vavrínoch a pripravujú ďalšie zaujímavé novinky.
Ďalší projekt ktorý by som, rád spomenul je Outdoorlive.sk. Je to úplne nová značka. Vyvíjali sme novú vizuálnu identitu a e-shop na platforme WooCommerce. Sortiment tvorí oblečenie, obuv a doplnky značky Mammut. E-shop zákazníci veľmi pozitívne prijali a darí sa mu nad naše očakávania. Určite nasledujúci rok zverejníme aj prípadovú štúdiu, aby ste videli konkrétnejšie čísla.
Nové technológie
Tento rok sme nezaostávali za novými technológiami. Sledovali sme trendy a implemetnovali sme vždy, to najnovšie, čo na trhu bolo. Či už sa jednalo o nový Boostrap, PHP alebo rôzne WordPress pluginy. Taktiež sme riešili aj stabilitu nových technológií, ktorá je extrémne dôležitá.
Také najzaujímavejšie, čo by som spomenul je nákupný proces pre WooCommerce. Tento nákupný proces sme ladili s jedným klientom do najmenších detailov. Implementovali sme rôzne UX/UI/marketingové pravidlá.
V rámci WooCommerce máme pripravených množstvo nových technológií. Máme otestované mnohé pluginy a pripravené aj vlastné riešenia na mieru. Ide o rôzne upsell/crossell systémy, zľavy, hodnotenie produktov a pod. Tak isto vieme lepšie optimalizovať rýchlosť WooCommerce eshopov alebo stabilitu počas updatov WP/WOO jadra a pluginov.
Silný dôraz na UX sa prejavil aj v technológiách, ktoré používame. Vždy riešime pri uvedení novej technológie, aký to má dopad na UX celého projektu.
Nové servisné balíčky pre WP/WooCommerce
Už minulý rok sme si uvedomili, aká dôležitá je starostlivosť o WordPress web alebo eshop, postavený na WooCommerce. Tento rok sme spustili servisné balíčky pre našich klientov. Jedná sa o aktualizácie pluginov, tém a jadra WordPressu v určitých časových periodách. Nejde tu len o aktualizácie ale aj o zálohovanie webu, jeho monitorovanie a rôzne iné funkcie.
Aby sme zvládli starostlivosť o desiatky webov našich klientov, v roku 2018 sme sa rozhodli, že začneme používať na tieto účely software. Máme pripravený nový systém realizácie balíčkov na rok 2019 a určite chceme, túto službu spustiť pre širšiu verejnosť. K tomu ako bonus, sa snažíme vyjednávať pre klientov, ktorí majú u nás servisné balíčky, rôzne zľavy a výhody.
Prvý digitálny produkt na predaj
Naše príjmy zatiaľ plynú od našich klientov za poskytnuté služby v oblasti tvorby webu/eshopu, grafických prác alebo marketingových služieb. Zatiaľ sme, ako agentúra, nepredávali vlastný produkt.
Avšak nasledujúci rok, plánujeme pustiť do predaja, jeden veľmi zaujímavý produkt pre WooCommerce. Je to pre nás ďalší, logický krok, vzhľadom k tomu, že sme minulý rok išli naozaj do hĺbky, čo sa týka WooCommerce.
Lepší manažment projektov
Jednou z najhlavnejších priorít na rok 2019 je pre nás manažment. Či už sa bude jednať o klientské zákazky alebo o naše vlastné projekty, všade chceme (opäť tak ako aj po minulé roky), zlepšovať manažment. Vieme, že je to kontinuálna činnosť a nie je to úloha, ktorá by bola zo dňa na deň hotová. Vždy sa nájdu spôsoby, ako sa dá na manažmente zapracovať. Preto sa tejto úlohe, chceme nasledujúci rok, venovať dôsledne.
Momentálne používame na riadenie projektov software, ktorý sa volá JIRA. Začali sme ho používať pred dvomi rokmi. Spočiatku sa nám stávalo, že sme JIRU spontánne obchádzali. Dôvod bol jednoduchý. Na JIRU sme si museli zvyknúť. Je o čosi náročnejšia a robustnejšia ako software, ktorý sme používali dovtedy.
To znamenalo, že dobre organizovaný projekt sa premenil na anarchiu. Preto sme si museli jasne stanoviť pravidlá ohľadom používania JIRI. Okrem toho, JIRA prešla medzičasom značným redizajnom a UX celej aplikácie sa výrazne zlepšilo.
V JIRE používame metódu KANBAN. Je to metóda, ktorá má veľmi jednoduché pravidlá, no aj napriek tomu, nie je vždy ľahké ju dodžiavať na 100%. Túto metódu zavádzame do praxe s viacerými klientmi. Vyššie som spomínal projekt Blendea. Práve pri tomto projekte sme začali KANBAN využívať v jeho plnej sile a kráse.
Definovaná jasná vízia firmy
Čoraz viac si uvedomujem, aká je pre firmu dôležitá vízia. Okrem stanovenia si vízie, ako takej, je potrebné aby túto víziu poznala a chápala celá firma. Naše aktuálne znenie vízie firmy je:
Všetky produkty a služby, ktoré dodávame klientom pod značkou Seduco pomáhajú plniť obchodné alebo iné ciele, ktoré si klienti spoločne s nami vytýčia. Striktne dodržiavame deadliny a všetky podmienky, ktoré si s klientom dohodneme. Všetky naše produkty a služby sa pýšia bezchybnosťou, rýchlosťou, stabilitou a kvalitou.
Nový marketing
Okrem toho, že klientom ponúkame rôzne marketingové služby pre ich vlastné projekty a firmy, tak musíme riešiť aj svoj vlastný marketing. Vidíme rôzne cesty, ktorými sa môžeme vydať, po niektorých už aj kráčame. Na tento rok sme si zatiaľ stanovili iba okruhy, ktoré budeme riešiť.
Budeme tvoriť lepší a hodnotnejší obsah. Tento obsah budeme zároveň distribuovať viacerými kanálmi, určite chceme testovať aj rôzne nové marketingové modely. Články, ktoré budeme publikovať budú rozsiahle, pôjdu, čo najviac do hĺbky a budú na seba koncepčnejšie nadväzovať, oproti predošlým článkom.
Viac sa zameriame na tvorbu videa, či už pôjde o vzdelávacie videá, alebo novinky z agentúry. Video obsah sme doteraz, viac-menej, netvorili vôbec. Preto, video ako nástroj na marketing tento rok začneme využívať, podľa možností, čo najviac.
Ďalej posilníme náš dosah a aktvitu na sociálnych sieťach. Kedže robíme v B2B segmente, tak siete sú o niečo menej zaujímavé ako v B2C segmente, no aj tu vidíme priestor, ktorý môžeme využiť. Facebook je v poslednom čase na miernom ústupe, preto sa budeme primárne venovať Instagramu.
Už som to spomínal vyššie v článku, práce na ktorých sme pracovali budeme opisovať viac do podrobna, aby ste naozaj videli, čo sa v rámci danej zákazky riešilo a ako to dopadlo. Sú to vlastne prípadové štúdie. V našom segmente to berieme, ako naozaj dobrý marketingový nástroj.
Externá spolupráca v rámci marketingu
Doteraz sme si robili všetky marketingové aktivity interne, v rámci tímu našej agentúry. Učili sme sa nové veci a testovali ich v praxi. Toto, samozrejme, budeme robiť aj nadalej, no skúsili sme nadviazať spoluprácu aj s externým marketingovým konzultantom.
Očakávame trošíčku iný pohľad na vec, ako máme my a zacielenie na nových klientov, ktorí o nás ešte nepočuli. Ako som spomínal vyššie, budeme vydávať prvý digitálny produkt. S týmto skúsenosti ešte nemáme a preto bude pre nás dôležité nastaviť marketing, čo najlepšie.
Udržať kontinuálny rast firmy
Oficiálne fungujeme od roku 2012, čo znamená že budeme teraz siedmy rok na trhu. Keď sme preštudovali kvalitu našej práce, rast príjmov a pod. zistili sme, že rastieme každým rokom v priemere o 30%.
Tento rast si chceme zachovať aj v roku 2019 a prípadne ho ešte o niečo zvýšiť vďaka novým aktivitám, ktoré plánujeme. Veľká vďaka patrí predovšetkým vám, našim klientom a celému tímu, ktorý naozaj usilovne pracuje na tom aby sme vám priniesli tie najlepšie výstupy.
Záver
Je to pre nás radosť a česť budovať digitálnu agentúru, ktorá má svoje jadro na Orave v Dolnom Kubíne. Nie je to vždy ľahká cesta, ale o to viac sa toho naučíme. Tešíme sa na nasledujúci rok a prajeme vám veľa úspechov či už v pracovnom alebo osobnom živote. 2019 už sa na teba tešíme, sme zvedaví, čo nám prinesieš. 🙂