Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Rozhovor o tvorbe logotypov s Róbertom Hrdlovičom

Design loga je oblasť, v ktorej musíte zapojiť obrovskú dávku kreativity. Je množstvo designérov usilujúcich sa byť v tomto obore úspešní. Róbert Hrdlovič patrí medzi tých, ktorým sa to podarilo. Preto sme sa rozhodli spraviť s ním krátky rozhovor na témy, ktoré bežne vŕtajú v hlave viacerým designérom. Veríme, že vám rozhovor objasní niektoré základné otázky.

Tak sa nám trochu predstavte Róbert. Kto ste, čím sa živíte a pod. ?

Volám sa Róbert Hrdlovič a som dizajnér freelancer. Vo svojej tvorbe sa venujem všetkému, kde môžem zapojiť svoju kreativitu. Jednou z mojich špecialít je tvorba loga, kde človek musí na pomerne malej grafike zobraziť celý príbeh a podstatu firmy, či jednotlivca.

Obľúbený software pri vytváraní loga ?

Pri svojej tvorbe loga ako profesionál využívam najmä programy od spoločnosti Adobe.

Robievate aj prieskum konkurencie pred samotnou tvorbou loga (aký máte postup) ?

Pred každou tvorbou nového loga, alebo celkovej identity si robím samozrejme prieskum, bez ktorého by sa dnešnej dobe neobišiel žiaden špičkový dizajnér. Po prieskume začína samotná tvorba návrhov, ktoré sa variujú až z nich vzniknú 3 najlepšie. Z tých si v závere klient vyberie jeden, ktorý sa upraví až do finálnej podoby. V prípade, že by si klient nevybral, tak by celý tento proces začal odznova. A znamenalo by to buď to, že klient nešpecifikoval presne čo požaduje, alebo v horšom prípade, že nie je rozhodnutý čo skutočne chce.

Robievate klientom štandardne logo manuál, alebo je to skôr taká príplatková výnimka ?

Štandardne logomanuíl nerobím, ide o príplatkovú službu v prípade, že klient potrebuje vedieť, ako správne používať logo na propagačných materiáloch.

Čo by si poradil mladému človeku, ktorý sa chce stať designérom logotypov, prípadne celých brandov? Ako ku tomu pristupovať? Ísť na nejakú školu, googliť tutoriály, a pod. ?

Ak by som mal poradiť mladým dizajnérom, tak určite to aby sledovali nové trendy, využívali nové média. V dnešnej zrýchlenej dobe sa bez toho dizajnér stáva zastaralým a upadá do zabudnutia na okraj všednosti.

Díki moc Róbert za rohovor, vážime si to. Nech sa darí aj naďalej. Ak sa vám páči Róbertova práca, môžete si logo objednať priamo u nás, alebo všetky Róbertove služby nájdete na jeho webe - http://www.roberthrdlovic.eu/ (RoDesigns)

Autor článku

Róbert Suja

Róbert Suja

Robí mi veľkú radosť pripravovať UX a UI pre webové stránky alebo e-shopy, pripravujem logá a celé vizuálne identity pre našich klientov.

Podobné články

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac

Ako pracovať efektívnejšie, nie tvrdšie?

Čítať viac

Čo je content marketing a ako s ním začať?

Čítať viac

Aký bol WordCamp 2018? Mini Report

Čítať viac

Rýchlosť webu je od júla 2018 ešte dôležitejšia

Čítať viac