Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Rýchlosť webu je od júla 2018 ešte dôležitejšia

Google potvrdil vo svojom aktualizovanom článku, že od 9 júla 2018 berie rýchlosť opäť o čosi vážnejšie pri rankingu web stránok. Doteraz sa sústredili najmä na desktop vyhľadávania, no keďže mobilných užívateľov pribúda, od júla bude rýchlosť faktorom rankingu aj pre mobilné vyhľadávanie.

Google chce zlepšiť user experience

Ako Google píše vo svojom príspevku, "ľudia chcú nájsť odpovede na otázky tak rýchlo ako sa len dá". Preverili si to aj testovaním a štúdiami, kde sa ukázalo, že na rýchlosti skutočne záleží. Google chce takto zlepšiť user experience a preto dáva jasný signál developerom, aby sa zamysleli a zlepšili možné nedostatky, čo sa týka zrýchľovania webu.

Weby nemôžu byť pomalé

Avšak netreba sa hneď zľaknúť. Google sa zatiaľ zameria len na najpomalšie web stránky a preto sa Speed Update dotkne iba malého percenta zo všetkých webov. Taktiež dodávajú, že rýchlosť je len jedným z faktorov, čo znamená, že ak web poskytuje relevantný obsah, môže sa stále vyskytovať na horných priečkach aj napriek horšej rýchlosti.

Podľa ich vlastných štúdií sa ukázalo, že u sektorov - obchod, cestovanie a zdravotná starostlivosť, vidí Google najviac priestoru na zlepšienie. Zmeny sa častokrát týkajú zbytočne veľkých obrázkov či textov, ktoré sa dajú upraviť vďaka rôznym kompresiám.

Rýchlosť = Tržby

Rýchlosť ako faktor pre zobrazovanie v Googli naberá postupne na vážnosti a Google chce viesť weby k poskytovaniu lepších služieb. Ľudia nechcú čakať a tak weby nemôžu byť pomalé. Je to pozitívny krok, keďže rýchlosť, ako zistili v Google, ovplyvňuje samotné tržby. Preukázali, že aj malým zrýchlením viete zvýšiť percento svojich tržieb.

Google taktiež uvádza, že napriek tomu, že neexistuje jeden jediný nástroj, ktorým viete zistiť či sa Speed Update týka práve vášho webu, odporúčajú vyskúšať tieto tri nástroje:

  1. Chrome User Experience Report -  verejný súbor user experience metrík kľúčových pre obľúbené miesta na webe, tak ako ich užívatelia zažívajú na Chrome v reálnych podmienkach
  2. Lighthouse - automatizovaný nástroj a súčasť Chrome Developer Tools, vhodný na audit kvality (výkonnosti, dostupnosti, atď) web stránok
  3. PageSpeed Insights - nástroj, ktorý idikuje ako má web stránka výkonnosť na Chrome UX Report a ponúka odporúčania možnej optimalilzácie

Rýchla doba

My sami v Seducu pociťujeme trend zrýchľovania a preto, zlepšujeme rýchlosť webov u našich klientov (hlavne WordPress riešenia). Poradenstvo, ako sa vyhnúť zbytočným sekundám naviac, je ďalšou službou, ktorú poskytujeme. Ak chcete zrýchliť svoj web alebo sa len chcete opýtať na pár tipov, stačí nám napísať na info@seduco.sk.

Záver

Naše odporúčanie je, zmerať si váš web, okrem vyššie spomínaných, ešte aj na pingdom.com. Výsledky merania vidíte do pár minút a taktiež vám ukáže čo konkrétne by ste mali zlepšiť, aby sa váš web zrýchlil.

Ak narazíte na niečo čo neviete sami zlepšiť, potom je vhodné osloviť agentúru alebo programátora, ktorý vám tieto odporúčania vhodne zapracuje na web. Rýchlosť je niečo na čom treba pracovať, respektíve kontrolovať pravidelne. Niekedy stačí keď nahráte pár veľkých fotiek a nastane spomalenie načítania webu. A to sa Google čoraz menej páči. Držíme palce pri optimalizácii rýchlosti.

Zdroje: Google Blog, Think with Google, Search Engine Land,

Autor článku

Lucia Adamcová

Lucia Adamcová

V Seduco sa venujem najmä našim klientom a obsahu. Zbožňujem blogovanie a preto ma nájdete aj na mojom blogu LuciasBlog.sk.

Podobné články

Čo je WooCommerce? A aké sú jeho výhody?

Čítať viac

Ako napísať kvalitný SEO článok?

Čítať viac

Ako na vlastný e-shop? 5 tipov pre začiatočníkov

Čítať viac

Čo je obsahová stratégia a prečo ju potrebujete?

Čítať viac

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac