Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Psychológia farieb v dizajne

Každá jedna farba v nás vyvoláva určitý pocit a emócie. Môžu ovplyvniť naše reakcie a myslenie. Majú rôzne významy v prírode ale aj v rozmanitých kultúrach po celom svete. Pochopením niekoľkých zásad, zistíme ako farby používať, ktorej farbe sa v danej situácii vyhnúť a ktorú naopak uplatniť. Práve preto najmä dizajnéri dbajú na význam farieb a použitím správnej farby v návrhu môžu získať žiadaný efekt.

Psychológia farieb v dizajne

Biela

Biela farba symbolizuje nevinnosť a čistotu. Predstavuje chlad a jednoduchosť. Použitie bielej farby umožňuje, to aby váš dizajn pôsobil jednoducho a čisto. Jednoduchosť je taktiež, veľkým trendom v dizajne.

Červená

Červená je najteplejšia zo všetkých farebných schém. Evokuje vášeň, silu a energiu. Vyvoláva v nás chuť do jedla a preto je veľmi často používaná v potravinárskom priemysle. Ak chcete získať pozornosť ľudí použite červenú farbu.

Žltá

Žltá farba je často spájaná so slnečným žiarením. Pripomína nám pocit tepla a robí nás veselými. Žltou farbou môžeme podobne ako u červenej ľahko získať pozornosť, no neodporúča sa to s ňou preháňať. Obľubujú ju najmä deti.

Psychológia farieb v dizajne

Modrá

Farba oceánu a oblohy. Upokojujúca farba ktorá predstavuje slobodu, pokoj, spoľahlivosť a stabilitu. Inšpiruje nás k tomu, aby sme boli úprimní, sebavedomí a inteligentní. Preto je to veľmi obľúbená firemná farba. Vedeli ste že modrá farba je najobľúbenejšia u žien aj u mužov?

Zelená

Veľmi súvisí s prírodou a jarným obdobím. Je to symbol života, nových začiatkov a životného prostredia. Zelená je tiež symbolom pre peniaze, bankovníctvo, ambície a bohatstvo. Je známe že má utišujúci účinok na ľudské oko. V prírode jasne dominuje.

Fialová

Zmes ohnivej červenej a oceánskej modrej. Je považovaná za posvätnú, magickú, jemnú a drahocennú. Fialová je symbolom duchovnosti, luxusu ale aj sily. Použitie fialovej v dizajne poukazuje na eleganciu, luxusný efekt a vyvoláva pocit sofistikovanosti.

Psychológia farieb v dizajne

Čierna

Čierna je najtmavšia farba. Používa sa k úprave ostatných farieb. Čierna poukazuje na silu, autoritu, eleganciu ale aj smrť a zlo. Zvyšuje dôveru a zároveň vytvára atmosféru tajomstva a sily.

Hnedá

Má zemité tóny ktoré súvisia s prírodou. Je dobre použiteľná, ku všetkým ostatným farbám. Hnedá môže dať vášmu dizajnu, pocit dôvery, spoľahlivosti a jednotnosti. Taktiež vám ho pomôže vyvážiť.

Oranžová

Oranžová je teplá slnečná farba, ktorú je možno namiešať s červenej a žltej. Je to farba jesene. Vyniká ako symbol kreativity, energie , šťastia a radosti. Oranžová farba taktiež stimuluje hlad.

Záver

Farby tiež môžeme miešať do jednotlivých odtieňov, ktoré menia svoj význam. Avšak pamätajte, že význam farieb sa líši v rôznych krajinách a kultúrach. Pri výbere farieb treba byť opatrný a dobre si rozmyslieť, akú farbu by ste použili vo vašom dizajne. Farba ale samozrejme nie je jediná vec, ktorá ovplyvní náladu a emócie vášho dizajnu.

Autor článku

Venujem sa web dizajnu a tvorbe vizuálnej identity. Je to práca ktorá ma napĺňa a je zároveň aj mojim hobby. No keď sa nájde čas, tak si rád vybehnem na bicykel do prírody.

Podobné články

WooCommerce payments prichádza na náš trh. Oplatí sa používať na Slovensku?

Čítať viac

7 dôvodov prečo vaša firma potrebuje marketingovú stratégiu

Čítať viac

Hľadáme WordPress a WooCommerce administrátora

Čítať viac

Hľadáme programátora so skúsenosťami vo WordPress-e

Čítať viac

Hľadáme WooCommerce programátora do Seduco tímu

Čítať viac

Video dokáže zvýšiť návratnosť investície až o neuveriteľných 49%

Čítať viac