SERP

Čo je SERP?

SERP je skratka z angličtiny pre (Search Engine Results Page), znamená „Výsledky vyhľadávania“. Keď používateľ zadá kľúčové slovo do prehliadača, zobrazia sa výsledky vyhľadávania. Prehliadač sa na základe vlastných algoritmov snaží prispôsobiť používateľovi a zobraziť najrelevantnejšie stránky pre dané kľúčové slovo.

PPC vyhľadávanie

PPC vyhľadávanie (Pay-Per-Click) sú platené reklamy, ktoré inzerenti platia za každé kliknutie na svoju reklamu. PPC reklamy sú vhodné pre okamžité výsledky, limitované ponuky a i.

Organické vyhľadávanie

Organické vyhľadávanie platí pre neplatené výsledky v SERP-e. Organické výsledky budujú dôveru a prinášajú dlhodobú návštevnosť bez nákladov na reklamu. Na optimalizáciu sa používa SEO optimalizácia.

SERP vyhľadávanie porovnanie PPC a organických výsledkov vyhľadávania
Porovnanie poradia PPC a organických výsledkov vyhľadávania

Featured Snippet

V organickom vyhľadávaní je hlavným prvkom „featured snippet“. Zobrazí sa na vrchu zvýraznená odpoveď na otázku používateľa.

Detail výsledku vyhľádavania pre featured snippet

Vyhľadávací zámer

SERP sa vyvíja a vylepšujú užívateľskú skúsenosť vo vyhľadávanía. Medzi tieto prvky patria:

Navigačné dopyty

Vyhľadávania zamerané na nájdenie konkrétnej stránky alebo značky, napríklad „Facebook prihlásenie“.

Navigačný dopyt pre konkrétny web

Informačné dopyty

Dopyty hľadajúce informácie alebo odpovede, ako „História Ríma“ alebo ako bolo na začiatku spomenuté „Kedy vniklo prvé auto?“.

Nákupné výsledky

Zobrazenie produktov na predaj s obrázkami, cenami a obchodmi priamo v SERP.

Nákupné výsledky pre porovnanie ceny, hodnotenia a značky vo vyhľadávaní

Balík obrázkov

Sekcia s obrázkami prináša inšpiráciu a zobrazuje viacero ponúk pre ľahšiu vizualizáciu.

Zoznam obrázok vo vyhľadávaní pre inšpiráciu

Informačná karta

Krátka informačná karta poskytujúca základné fakty o osobách, miestach alebo veciach.

Informačná karta pri vyhľadaní známej osoby alebo miesta na mape

Informačný panel

Bočný panel s detailnými informáciami o osobách, firmách, miestach a ďalších témach.

Panel s informáciami na boku pri vyhľadávaní

Miestny balík

Balík troch lokálnych výsledkov zobrazených na mape, často pre miestne vyhľadávania ako „kaviarne blízko mňa“.

Najlepšie hodnotené podniky vo vyhľadávaní

Sekcia správ

Sekcia zobrazujúca aktuálne správy týkajúce sa vyhľadávaného výrazu, často s miniaturami a zdrojmi.

Zoznam správ priamo vo vyhľadávaní

Často kladené otázky

Často kladené otázky alebo FAQ a ich odpovede súvisiace s vyhľadávaným výrazom, zobrazené ako rozbaľovací zoznam.

Často kladené otázky vo vyhľadávaní

Recenzie

Hodnotenia a recenzie produktov alebo služieb zobrazené priamo v SERP-e, ovplyvňujú rozhodnutia používateľov.

Zoznam recenzií vo výsledkoch vyhľadávania

Odkazy na podstránky

Dodatočné odkazy na rôzne sekcie alebo stránky v rámci jednej webovej stránky zobrazené pod hlavným výsledkom.

Odkazy na podstránky pri vyhľadaní konkrétnej stránky alebo značky

Video

Nastanú situácie kedy najrýchlejšie sa podá informácia alebo návod pomocou videa.

Zoznam videí vo výsledkoch vyhľadávania

Štruktúra jednej stránky v SERP-e

Každý výsledok na stránke výsledkov vyhľadávania obsahuje niekoľko dôležitých prvkov:

Detail stránky vo výsledkoch vyhľadávania
  1. URL adresa: Webová adresa, ktorá ukazuje umiestnenie stránky na webe.
  2. Title Tag: Názov stránky, ktorý je klikateľný a obsahuje hlavnú tému obsahu.
  3. Meta Description: Krátky popis obsahu, ktorý poskytuje prehľad o tom, čo používateľ nájde po kliknutí na odkaz.
Späť na slovník