Čo je FAQ?
FAQ je skratka z angličtiny pre (Frequently Asked Questions), znamená „Často kladené otázky“. Poskytuje odpovede na bežné otázky používateľov. Odpovede musia byť ľahké na porozumenie pre kohokoľvek. Zlepšujú používateľskú skúsenosť tým, že majú vopred zodpovedanú otázku. Zjednodušíte používateľom napríklad: nákupný proces, rýchlosť dodania tovaru, prihlasovanie atď.
Popis
Najčastejšie vyskytuje sa v 2 formátoch:
- Na konkrétnej stránke nad pätičkou
- Na mieru vytvoréná stránka pre FAQ
FAQ sekcie existujú aj mimo webstránky. Môžete ju vytvoriť v PDF súbore alebo implementovať interaktívneho chatbota.
Výhody použitia
- Šetrí čas návštevníka – Používatelia rýchlo nájdu odpovede bez čakania na odpoveď cez kontaktný formulár.
- Jednoduchší prístup k ďalším informáciám – FAQ často obsahuje odkazy na ďalšie stránky, ktoré poskytujú doplnkové informácie
- Zlepsuje SEO – FAQ sekcia pomáha cieliť na viaceré kľúčové slová, čím zvyšuje návštevnosť stránky
Ako si viete vytvoriť FAQ sekciu?
- WordPress editor – Vytvorenei FAQ priamo v administrácii bez potreby použitia pluginu.
- Elementor – Použitie widgetu „Accordion“ pre ľubovoľné úpravy bez obmedzenia.
- Naprogramovanie – pokiaľ nie ste technický typ odporúčame otočiť sa na programátora.
Tipy na nájdenie častých otázok pre váš biznis:
- Analýza kľúčových slov
- Analýza konkurencie
- Brainstorming o vašej službe
- Anketa pre používateľov napr. cez telefón, dotazník, soc. siete atď.
SEO friendly FAQ (bonus)
- FAQ sekcia musí byť dostupná a indexovateľná aj s vypnutým JavaScriptom. To znamená, že všetok obsah FAQ musí byť viditeľný v čistom HTML.
- Použite štruktúrované dáta (FAQ schema markup) pre lepšie pochopenie obsahu vyhľadávačmi.