Čo je konverzia v marketingu?
Konverzia nastane, keď návštevník webu splní akciu, ktorú sledujete. Môže to byť vyplnenie formulára, registrácia do newsletteru, nákup alebo interakcie s určitým obsahom na webstránke. Sledovanie konverzií pomáha pochopiť, v ktorých častiach webu dochádza k dôležitým interakciám a kde sa zákazníci rozhodujú vykonať požadovanú akciu.
Konverzie sa rozdeľujú do dvoch typov:
Makrokonverzia
Je hlavný obchodný cieľ webovej stránky (kľúčová akcia), ktorý má používateľ vykonať. V praxi je to úspech obchodnej stratégie a meria sa prostredníctvom konkrétnych užívateľských akcií napríklad nákup produktu.
Mikrokonverzia
Je menšia, čiastková akcia používateľa, ktorá vedie k splneniu hlavného obchodného cieľa (makrokonverzie). V praxi môže ísť o kroky ako prehliadanie produktov, prihlásenie na odber newslettera alebo pridaním produktu do košíka.
Konverzný pomer
Vypočíta sa tak, že počet ľudí, ktorí túto akciu vykonali, sa vydelí celkovým počtom návštevníkov webu a potom vynásobí 100, aby sme dostali percento. Napríklad, ak máte 100 návštevníkov a 3 z nich niečo kúpia, váš konverzný pomer je 3%.
Priemerne pre webové stránky sa pohybuje konverzný pomer okolo 2-3%, čo predstavuje bežný výkon. Weby, ktoré sú vysoko optimalizované, však dosahujú konverzné pomery 10% a viac, čím sa radia medzi top 10% najefektívnejších stránok.
Späť na slovník