Čo je CTR?
CTR je skratka z angličtiny pre (Click Through Rate), znamená „Miera prekliknutia“. CTR je základná metrika na zmeranie úspechu online kampane. Počíta sa podľa pomeru: ( počet kliknutí / počet zobrazení ) * 100, výsledok je uvedený v percentách.
Napríklad reklamu videlo 1000 ľudí a 50 z nich na ňu kliklo, CTR bude 5 %.
Rozdiel medzi CTR a mierou konverzie
Spočíva v tom, že vysoká miera prekliku ukazuje, koľko ľudí kliklo na reklamu, ale nehovorí o tom, koľko z nich sú reálne nákupy. Preto môže byť miera konverzie, ktorá vyjadruje podiel kliknutí vedúcich k predajom, lepším ukazovateľom úspechu kampane.
Je obrovské množtvo oblastí kde sa sleduje miera prekliku:
- Online reklamy
- Email marketing – sleduje kliknutia na odkazy v emailoch.
- Webové bannery – sleduje koľko ľudí kliklo na grafickú reklamu.
- SEO – meria kliknutia na výsledky v organickom vyhľadávaní.
- PPC – meria kliknutia na reklamy, za ktoré sa platí za každý klik.
- Sociálne siete – sleduje kliknutia na odkazy v príspevkoch/reklamách.
- Affiliate marketing – meria kliknutia na partnerské odkazy.
- YouTube reklamy