CTR

Čo je CTR?

CTR je skratka z angličtiny pre (Click Through Rate), znamená „Miera prekliknutia“. CTR je základná metrika na zmeranie úspechu online kampane. Počíta sa podľa pomeru: ( počet kliknutí / počet zobrazení ) * 100, výsledok je uvedený v percentách.

Vzorec pre vypočítanie mieru prekliknutia CTR

Napríklad reklamu videlo 1000 ľudí a 50 z nich na ňu kliklo, CTR bude 5 %.

Rozdiel medzi CTR a mierou konverzie

Spočíva v tom, že vysoká miera prekliku ukazuje, koľko ľudí kliklo na reklamu, ale nehovorí o tom, koľko z nich sú reálne nákupy. Preto môže byť miera konverzie, ktorá vyjadruje podiel kliknutí vedúcich k predajom, lepším ukazovateľom úspechu kampane.

Je obrovské množtvo oblastí kde sa sleduje miera prekliku:

  • Online reklamy
  • Email marketing – sleduje kliknutia na odkazy v emailoch.
  • Webové bannery – sleduje koľko ľudí kliklo na grafickú reklamu.
  • SEO – meria kliknutia na výsledky v organickom vyhľadávaní.
  • PPC – meria kliknutia na reklamy, za ktoré sa platí za každý klik.
  • Sociálne siete – sleduje kliknutia na odkazy v príspevkoch/reklamách.
  • Affiliate marketing – meria kliknutia na partnerské odkazy.
  • YouTube reklamy
Späť na slovník