Analýza konkurencie

Slúži na zbieranie dát konkurentov s cieľom identifikovať ich silné a slabé stránky. Porovnávajú sa rôzne metriky ako návštevnosť, dôveryhodnosť, počet kľúčových slov a odhaľujú sa príležitosti na zlepšenie.

Pred tvorbou SEO stratégie realizujeme podrobnú analýzu trhu a konkurencie, ktorá nám poskytne kľúčové dáta pre optimalizáciu. Pomocou špecializovaných nástrojov vykonávame prieskum trhu, aby sme lepšie pochopili aktuálnu trhovú konkurenciu a zamerali sa na nasledujúce oblasti:

  • Identifikácia hlavných konkurentov na trhu.
  • Analýza profilu spätných odkazov – pochopenie kvality a množstva odkazov, ktoré konkurenti získali.
  • Analýza technických faktorov – logická URL štruktúra, rýchlosť načítania stránky, kanonické značky a ďalšie faktory.
  • Kľúčové slová s nevyužitým potenciálom, na ktoré necielite.
  • Počet organických kľúčových slov, ktoré konkurenti využívajú na získanie návštevnosti.
  • Cieľová skupina a jej správanie v kontexte vašich konkurentov.
  • Autorita a dôveryhodnosť domény konkurenčných webov.
  • Inšpirácie na nový obsah a možnosti rozšírenia vášho obsahu.
  • Metódy predaja služieb/produktov, ktoré konkurencia používa.
  • Cena konkurenčných služieb a produktov.
  • Hlavné zdroje návštevnosti konkurentov.

Na Slovensku odporúčame používať na content gap analýzu tieto 3 nástroje:

  • Ahrefs
  • Semrush
  • Marketing Miner

Takto vyzerá sledovanie konkurencie po zvolení konkurentov z pohľadu SEO:

Sledovanie konkurencie po identifikovaní konkurentov
Analýza konkurencie v nástroji Ahrefs
Späť na slovník