Slúži na zbieranie dát konkurentov s cieľom identifikovať ich silné a slabé stránky. Porovnávajú sa rôzne metriky ako návštevnosť, dôveryhodnosť, počet kľúčových slov a odhaľujú sa príležitosti na zlepšenie.
Pred tvorbou SEO stratégie realizujeme podrobnú analýzu trhu a konkurencie, ktorá nám poskytne kľúčové dáta pre optimalizáciu. Pomocou špecializovaných nástrojov vykonávame prieskum trhu, aby sme lepšie pochopili aktuálnu trhovú konkurenciu a zamerali sa na nasledujúce oblasti:
- Identifikácia hlavných konkurentov na trhu.
- Analýza profilu spätných odkazov – pochopenie kvality a množstva odkazov, ktoré konkurenti získali.
- Analýza technických faktorov – logická URL štruktúra, rýchlosť načítania stránky, kanonické značky a ďalšie faktory.
- Kľúčové slová s nevyužitým potenciálom, na ktoré necielite.
- Počet organických kľúčových slov, ktoré konkurenti využívajú na získanie návštevnosti.
- Cieľová skupina a jej správanie v kontexte vašich konkurentov.
- Autorita a dôveryhodnosť domény konkurenčných webov.
- Inšpirácie na nový obsah a možnosti rozšírenia vášho obsahu.
- Metódy predaja služieb/produktov, ktoré konkurencia používa.
- Cena konkurenčných služieb a produktov.
- Hlavné zdroje návštevnosti konkurentov.
Na Slovensku odporúčame používať na content gap analýzu tieto 3 nástroje:
- Ahrefs
- Semrush
- Marketing Miner
Takto vyzerá sledovanie konkurencie po zvolení konkurentov z pohľadu SEO: