Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čoraz viac firiem dovoľuje svojím zamestnancom pracovať z domu. Ak ste malý podnikateľ je dosť možné, že svoje podnikanie ste dokonca z domu rozbiehali. Avšak práve doma na nás číhajú rôzne rozptýlenia v podobe telvízie či postele. Ako teda pracovať doma a zostať produktívny? Máme pre vás 9 tipov, ktoré zdieľala malá komunita podnikateľov z Reddit. Tu sú ich najlepšie tipy ako pracovať mimo kancelárie a zostať rovnako produktívny.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

1. Vytvorte si doma pracovný priestor

Ak plánujete pracovať z domu je veľmi podstatné aby ste si vytvorili miesto, ktoré bude súvisieť len s prácou. Tak si jednoznačne určíte hranicu medzi pracovným a domácim životom. Ak si doma nemôžete zariadiť samostatnú pracovňu, stačí ak si vyčleníte menší stôl za ktorým budete vždy pracovať.

Na jednu stranu je to veľmi logické, no mnohí na to pozabudnú a začnú pracovať v obývačke, rovno oproti televízoru. Potom ste už len kúsok od obrovského rozptýlenia. Keď si vyčleníte miesto, čisto len pre prácu, vytvoríte si tak vo vašej hlave asociáciu a je jasné, kde sa pracuje a kde oddychuje.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

2. Nepracujte len z domu

Domáce prostredie neponúka rovnaké stimuly ako práca v kancelárii s kolegami, kde sa môžete kedykoľvek s niekým porozprávať či poradiť. Preto môže byť práca doma pre niektorých monotónna. Ak sa chcete vyhnúť monotónnosti, skúste zájsť do svojej obľúbenej kaviarne, reštaurácie, ak je vonku pekne pracujte chvíľu na záhrade alebo vyskúšajte co-workingové priestory. Mnohí odborníci súhlasia, že dokonca samotný presun na iné miesto vyvolá to správne pracovné nastavenie.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

3. Plánovanie úloh už od rána

Jednou z najťažších vecí pri práci z domu je začať. Hlavne rána môžu byť náročné, keď si poviete že si môžete prispať. Jeden skvelý trik je plánovanie úloh večer pred ďalším pracovným dňom. Ak si naplánujete ráno telefonát s klientom alebo prácu na dôležitom projekte je pravdepodobnejšie, že ráno nezaspíte a budete produktívnejší.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

4. Vytvorte si vlastné rutiny

Sebadisciplína je pri práci z domu veľmi dôležitá. Správne nastavený denný plán je jedným zo spôsobov ako zabezpečiť maximalizáciu vašej produktivity. Výhodou práce z domu je, že si do svojho harmonogramu môžete pridať nie len pracovné aktivity ale aj oddychové. Takto si môžete vyskladať dokonalý pracovný deň. Skúste si pomedzi prácu naplánovať pár minút na prechádzku, čítanie či krátky spánok, ktorý vás osvieži.

Tu platí, že pre každého funguje niečo iné a tak musíte nájsť, ktorá aktivita je tá správna pre vás. O svoj tip sa podelila napríklad Marissa Dubecky, spisovateľka na voľnej nohe: "Trvalo mi dlho kým som si zvykla pracovať z domu, ale teraz mám niekoľko návykov, ktoré mi pomáhajú zostať produktívnou a zlepšia mi náladu počas dňa." Marissa má jasne nastavené pracovné hodiny, vždy sa pred prácou prezlečie z pyžama do pracovného a ako malý oddych medzi prácou ide na chvíľu behať.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

5. Vyhnite sa neustálým prerušeniam a skákaniu z úlohy do úlohy

Jednou z dôležitých zásad pre dosiahnutie produktivity je byť v tom správnom prostredí, pre to čo potrebujete urobiť. Ak okrem svojej práce menežujete tím ľudí, je dôležité mať vyhradený čas a miesto čisto len pre vaše úlohy a potom pre menežovanie vašich zamestnancov. Ak ste v tom isto priestore alebo ste stále prístupný na mobile zamestnanci vás môžu neustále vyrušovať počas vášho workflow.

Tak budete neustále vytrhnutý z jednej úlohy a ponorený do druhej, čo je jedným z naväčších zabijákov produktivity. V prípade, že vlastníte nejaký obchodík, je dobré urobiť časť práce mimo neho a potom mať dohodnutý čas, ktorý venujete zamestnancom v obchode. Keď budú mať jasne stanovené, kedy im pomôžete alebo rozdelíte úlohy nebudú mať potrebu vyrušovať vás počas dňa.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

6. Oblečte sa ako by ste išli do práce

Tomuto tipu sa možno budú niektorí čudovať, no ak sa oblečiete a pripravíte tak isto ako by ste išli do kancelárie, bude to mať pozitívny vplyv na vašu produktivitu. Je to podobné ako bod číslo 1. Pyžamo je na spanie a tak ak v ňom budete aj pracovať stierate rozdiely medzi oddychom a prácou. To môže viesť k tomu, že nebudete ani poriadne pracovať a večer si zas neoddýchnete.

Nemusíte byť zas vyobliekaný, stačí ak môžete v danom oblečení vyjsť na ulicu. Stále sa môžete cítiť pohodlne a zároveň bude pripravený na deň. Jednému freelancerovi sa osvedčilo mať na sebe sako keď jedná s klientmi, aj keď je to len cez telefón. Taktiež státie vám môže pomôcť pri komunikácii cez video chat alebo telefón. Určite sa budete menej hrbiť a to má zas vplyv na vaše sebavedomie.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

7. Využívajte tie správne nástroje

Ak pracujete doma je potrebné využívať aspoň niekoľko základných nástrojov a aplikácii. Slack, Google Hangouts či Skype vám pomôžu zostať v spojení či už s klientmi alebo spolupracovníkmi. Sú menej formálne a komunikácia je zvyčajne rýchlejšia ako pri e-maily.

Pri správnom rozdelení a plánovaní úloh sú dobrými nástrojmi Google Kalendár, BasecampJiraAasana alebo Trello. Na meranie času je skvelá technika Pomodoro. Porozmýšľajte s čím máte problém a určite existuje aplikácia, ktorá vám pomôže zlepšiť sa.

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

8. Choďte von a porozprávajte sa s niekým

Tento bod je extrémne dôležitý najmä pre extrovertov. Práca z domu je skvelá vec no na druhú stranu, keďže trávite väčšinu času doma, pocit osamelosti časom príde. Cez prestávku preto choďte na malú prechádzku okolo domu, naobedujte sa v reštaurácii alebo niekomu zavolajte. Ak ste extrovert, môže vám vyhovať pracovať častejšie v kaviarni (tip číslo 2).

9. Nezabúdajte na pracovný a životný balans

Tak ako môžete mať pri práci z domu veľa rozptýlení, na druhú stranu môže nastať opačný extrém a zistíte, že pracujte nonstop, cez víkendy, neskoro večer alebo skoro ráno. Napriek tomu, že pracujete z domu musíte mať čas na oddych a svoje voľno časové aktivity. Najvhodnejšie je mať klasické pracovné hodiny, podobne ako ich majú vaši klienti či kolegovia. Výhodou je aj to, že keď budete od nich potrebovať odozvu viete, že sú tiež v tomto čase zastihnuteľní.

Prajeme veľa produktívnych dní počas práce doma. Ktorý tip vás oslovil najviac? Pracujete radšej z domu či kancelárie? Napíšte nám dolu do komentárov.

Inšpiroval nás článok z Gusto.com

Autor článku

Lucia Adamcová

Lucia Adamcová

V Seduco sa venujem najmä našim klientom a obsahu. Zbožňujem blogovanie a preto ma nájdete aj na mojom blogu LuciasBlog.sk.

Podobné články

Ako na vlastný e-shop? 5 tipov pre začiatočníkov

Čítať viac

Čo je obsahová stratégia a prečo ju potrebujete?

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac

Ako pracovať efektívnejšie, nie tvrdšie?

Čítať viac

Čo je content marketing a ako s ním začať?

Čítať viac

Aký bol WordCamp 2018? Mini Report

Čítať viac