Digitálna marketingová agentúra

Mám záujem

Ako na vlastný e-shop? 5 tipov pre začiatočníkov

Internet a ľahko dostupné technológie už dnes umožňujú mať vlastný e-shop komukoľvek a v podstate s nízkymi nákladmi. Avšak e-shopy a online predaj majú svoje špecifiká, na ktoré by sa nemalo zabúdať. Ak uvažujete nad e-shopom máme pre vás niekoľko skvelých tipov na čo nezabudnúť pri jeho vytváraní.

Produkt

Produkt je aj v tomto prípade najdôležitejšou časťou. Ideálne je, keď produkt rieši problém vášho zákazníka. Čiže je to niečo, čo potrebuje. Pri e-shopoch netreba zabúdať na to, aby ste produkt ďalej kvalitne prezentovali. Ak vám to rozpočet dovoľuje investujte do kvalitných fotografií z rôznych uhlov, tak aby mal zákazník jasnú predstavu, čo si ide kúpiť.

Vytvoríte tak pocit podobný kamenným obchodom. Zákazník bude vnímať, že produkt pozná, vie správne určiť jeho veľkosť, farbu, atď. Okrem fotiek pridajte čo najpodrobnejší popis (materiál, veľkosť, farba...). Kvalitný opis prispeje aj k tomu, že vás bude Google lepšie indexovať vo vyhľadávaní. Nezabúdajte ani na alt popisky pri fotkách, tie vám k tomu tiež dopomôžu. Taktiež Google čoraz viac dbá na rýchlosť a zabezpečenie e-shopov a web stránok. 

Názov e-shopu

Vybrať názov e-shopu je zvyčajne veľmi ťažká úloha. Ide o to, že sa musíte rozhodnúť či si vymyslíte unikátny názov, ktorý neskôr môže byť vlastná značka (takýto názov zvolila napríklad Alza.sk) alebo si vyberiete názov, ktorý dokonale popisuje váš produkt, no nie je veľmi brandový (napríklad lacnynabytok.sk). Obidva spôsoby majú svoje výhody a nevýhody. Preto musíte uvažovať trochu do budúcna.

Rozmýšľate, že by ste ponuku produktov v budúcnosti rozšírili? Alebo chcete mať len jeden produkt? Nezabúdajte, že ak sa rozhodnete napríklad pre vytvorenie názvu, ktorý bude značkou, názom musí byť dostatočne zapamätateľný, unikátny, jednoduchý a mali by ste k nemu nájsť voľnú doménu (v tomto prípade, je to zvyčajne ľahké).

V druhom prípade, ide hlavne o to aby ste našli voľnú doménu, čo je zvyčajne náročnejšie lebo mnoho takýchto domén je už obsadených. No aj tu platí pravidlo, že vyberajte jednoduchšie domény, aby si ich zákazníci mohli zapamätať. Na názov sa automaticky viaže aj logo a celková prezentácia značky pomocou grafiky. Ak si vymyslíte určitý názov, ktorý bude značkou, skúste si spísať určité kvality a kritériá, ktoré pre túto značku budete chcieť dodržať. To môžete krásne pretaviť do loga. 

Systém a dizajn e-shopu

Keď už viete čo chcete predávať a dobre poznáte svoj produkt, ďalšou podstatnou časťou, je výber systému na ktorom bude e-shop a jeho samotný dizajn. Pred tým ako sa pustíte do hľadania toho spávneho riešenia, potrebujete vedieť aký máte rozpočet.

Ak máte väčší rozpočet, môžete si objednať dizajn na mieru. V prípade, že je váš rozpočet menší, odporúčame pozrieť sa na témy, ktoré podporujú e-commerce napríklad na ThemeForest. WordPress v spojení s WooCommerce  je jednou z možností. My sa špecializujeme práve na web stránky a e-shopy na WordPress.

Táto platforma je veľmi jednoduchá pre bežného užívateľa. Naši klienti si po dokoneční e-shopu, vedia bez problémov sami spravovať svoje e-shopy, vďaka skvelej použiteľnosti. Má aj ďalšie výhody, o ktorých sme písali v tomto článku tu.

Copywriting

E-shop je pripravený, no netreba zabúdať na podstatnú časť, ktorou sú texty. No nejde len tak o hocijaký text, ale o text, ktorý predáva. To je predsa vaším cieľom, aby zákazníci nakúpili. Preto ich musia aj texty viesť týmto smerom. Treba vyzdvihnúť, čo je na vašich produktoch a vašom e-shope jedinečné. Skúsený copywriter vie na čo poukázať a vie akým spôsobom komunikuje vaša cieľová skupina.

Marketing cez sociálne siete

Skvelým pomocníkom pre váš e-shop budú aj sociálne siete či vlastný blog, pretože obsah s pridanoou hodnotou je kráľom internetu. Vždy si preto k e-shopu vytvorte kontá na všetkých sociálnych sieťach, ktoré sú v tom období dostupné (alebo teda aspoň na väščine).

Tým myslím aj sociálne siete, na ktoré nechcete momentálne prispievať, no možno pre vás budú časom relevantné. Neskôr ,keď začnú byť zaujímavé, názov vášho e-shopu už na danej sieti môže byť obsadený. Pokiaľ je možné, vytvárajte si rovnaký názov/nick na všetkých sociálnych sieťach, aby to nebolo pre zákazníkov mätúce.

Autor článku

Lucia Adamcová

Lucia Adamcová

V Seduco sa venujem najmä našim klientom a obsahu. Zbožňujem blogovanie a preto ma nájdete aj na mojom blogu LuciasBlog.sk.

Podobné články

Čo je obsahová stratégia a prečo ju potrebujete?

Čítať viac

9 tipov ako zvýšiť svoju produktivitu pri práci z domu

Čítať viac

10 znamení, že váš WordPress web bol napadnutý hackermi

Čítať viac

Ako pracovať efektívnejšie, nie tvrdšie?

Čítať viac

Čo je content marketing a ako s ním začať?

Čítať viac

Aký bol WordCamp 2018? Mini Report

Čítať viac